Астрономи зазнімкували «темну вежу» в космосі

Співробітники Європейської Південної обсерваторії опублікували знімок вельми примітного об’єкта. Зовні він чимось нагадує темну вежу, що розкинулася посеред безкрайніх космічних просторів.

Кометна глобула GN 16.43.7.01. Джерело: ESO/VPHAS+ team

Насправді зафіксований об’єкт відомий під позначенням GN 16.43.7.01. Він розташований на відстані 5000 світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Скорпіона і класифікується як кометна глобула.

Ця назва є оманливою. Подібно до того, як планетарні туманності не мають жодного стосунку до планет, кометні глобули не мають жодного стосунку до комет. Колись астрономи назвали їх так через свій зовнішній вигляд — подібно до комет, вони мають пилову голову і витягнутий темний хвіст. І ця назва закріпилася, ставши традиційною.

GN 16.43.7.01 містить щільні згустки газу, що руйнується, і пилу, з яких у майбутньому народяться нові зорі та планети. Химерна форма цього об’єкта пов’язана з інтенсивним впливом потужного випромінювання, джерелом якого є скупчення молодих яскравих зір (вони розташовані поза полем зору камери в лівому верхньому кутку). Це випромінювання частково розігнало, частково іонізувало речовину, що оточує глобулу. У результаті чого вона почала світитися рожевим світлом, підкреслюючи її темні контури.

Раніше ми розповідали про те, як James Webb зазнімкував велетенський зоряний пологовий будинок у сусідній галактиці.