Астроном зняв дивовижне відео «пострілу» плазми на Сонці на висоту 20 тисяч км

Приголомшливе відео гігантського закрученого плазмового вихору на Сонці зняв астроном-аматор Аполлон Ласкі. Дивовижні кадри показують гарячий сонячний смерч заввишки 20 тисяч кілометрів. Викид є частиною сонячної штормової системи та був досить великим, щоб спалити нашу планету, якби вона була дуже близько. На щастя, виверження було спрямоване не у бік Землі.

Потужний сонячний викид, знятий астрономом-аматором
Потужний сонячний викид, знятий астрономом-аматором. Фото: Аполлон Ласкі

Фактично, більшість викиду плазми впала назад на поверхню Сонця. Решта сонячної матерії, набравши достатню кінетичну енергію, була викинута в космос.

Астроном використав сонячний телескоп на своєму задньому дворі, щоб зняти ці неймовірні кадри. Автор відео живе в Іллінойсі, а в його профілі Astrobin написано: «Я відомий тим, що мене забанили на всіх астрономічних форумах через мій сонячний телескоп».

Анімація сонячного спалаху висотою 20 тисяч кілометрів
Анімація сонячного спалаху заввишки 20 тисяч кілометрів

Зараз експерти з космічної погоди уважно стежать за величезною сонячною плямою, яка нещодавно збільшилася вдвічі й за площею нині втричі перевершує Землю. Нестабільна ділянка на поверхні Сонця звернена прямо до Землі, тому, якщо вона вибухне, це може спричинити потужний викид сонячних спалахів у наш бік. Поки що подібний сценарій малоймовірний, але цілком можливий, якщо сонячна пляма продовжить рости й поводитися нестабільно.

Нагадаємо, що раніше Solar Orbiter надіслав чарівне відео «сонячного їжачка».