Астроном зазнімкував ракету SpaceX Falcon 9, що падає на Місяць

Астрономові Джанлуці Масі вдалося зазнімкувати другий ступінь прискорювача ракети SpaceX Falcon 9, який наразі мчить до Місяця. На фото ракета-носій ніби тьмяна цятка, що швидко рухається на зоряному тлі. Масі зробив цей знімок попри те, що умови для знімання того дня були неідеальними.

«Під час знімкування я помітив, як частина ракети блимає — явна ознака того, що вона обертається у космосі», — пояснив астроном.

Falcon 9
Фото другого ступеня Falcon 9, отримане наземним 17-дюймовим роботизованим телескопом 6 лютого 2022 року. Автор: Джанлука Масі

Масі вдалося створити анімацію польоту бустера. На ній видно, що ступінь ракети робить повний оберт навколо своєї осі приблизно за 90 секунд. Він створив це зображення, поєднавши 268 окремих чотирисекундних експозицій, зроблених 17-дюймовим роботизованим телескопом, який отримав назву Elena.

Falcon 9
Анімація дрейфу прискорювача Falcon 9 у космосі. Фото: Virtualtelescope

Застряглий бустер на нестабільній орбіті

Цей прискорювач був другим ступенем ракети Falcon 9, запущеної 11 лютого 2015 року з мису Канаверал у Флориді. Це перша місія SpaceX у міжпланетний простір. Завдяки ракеті компанія Ілона Маска успішно доставила обсерваторію NOAA (DSCOVR) у точку Лагранжа L1 між Землею та Сонцем. Ракета-носій після використання «застрягла» на нестабільній орбіті між Землею та Місяцем.

Очікується, що ракета-носій впаде біля місячного екватора 4 березня 2022 року на швидкості 2,58 км/с. Бустер SpaceX вріжеться у зворотний бік Місяця, де він створить невеликий кратер. Зіткнення не буде видно із Землі. Але це перший випадок в історії, коли створений людиною об’єкт ненавмисно впаде на Місяць.

Нагадаємо, що раніше перший ступінь Falcon 9 увосьме повернувся з космосу.