Астронавт на МКС станцював «космічний вальс»: відео

Третій екіпаж приватної космічної компанії Axiom Space, який нещодавно відвідав Міжнародну космічну станцію (МКС), безнапасно повернувся на Землю 9 лютого після перебування на орбіті трохи понад два тижні.

Вальтер Вілладей, Альпер Гезеравчі, Маркус Вандт і професійний астронавт Майкл Лопес-Алегрія покинули орбітальний форпост у середу, на чотири дні пізніше, ніж планувалося спочатку, через погані погодні умови на місці приземлення біля узбережжя Дайтони, штат Флорида.

Наступного дня після повернення на Землю уродженець Швеції Вандт поділився в соціальних мережах відео під назвою «Космічний вальс». Вандт, який значну частину свого часу перебував на борту МКС, проводячи наукові дослідження і роблячи приголомшливі фотографії Землі, сказав, що на відео він відпрацьовує різні маневри, які допомогли йому легше пересуватися станцією в умовах мікрогравітації.

Протягом багатьох років до МКС було здійснено чимало приватних польотів, але більшість із них були організовані російським космічним агентством «Роскосмос» і здійснювалися за допомогою застарілих космічних кораблів «Союз». Місії Axiom Space використовують ракети Falcon 9 компанії SpaceX і сучасні космічні кораблі Crew Dragon, які стартують із території США.

NASA розпочала роботу з організації приватних орбітальних польотів 2019 року, після укладення партнерства з техаською компанією Axiom Space. Космічна агенція заявила, що переваги ініціативи включають зниження витрат до доступу на низьку навколоземну орбіту та розширення спектра комерційної діяльності, яку можна здійснювати в орбітальній лабораторії на висоті близько 400 км над Землею.

Axiom Space виконала свій перший приватний політ на МКС у квітні 2022 року. Наступний, четвертий, політ планується не раніше жовтня цього року.

Раніше ми повідомляли про те, як Саманта Крістофоретті закосплеїла фільм «Космічна одіссея 2001 року».