Астрофотограф показав неймовірні деталі залишку наднової у Вітрилах

На цій приголомшливій панорамній світлині, яку зробив астрофотограф Вікас Чандер, видно залишки після вибухової смерті масивної зорі. Ця область називається залишком наднової у Вітрилах. Драматичний перебіг подій виник приблизно 11 тис. років тому, коли зоря у сузір’ї Вітрил стала надновою. За даними NASA, під час жорстокої події вона сяяла в 250 разів яскравіше, ніж Венера та була настільки яскравою, що її можна було побачити серед білого дня. Хоча сьогодні цієї зорі вже давно немає, її залишки видно у Південній півкулі.

Зображення залишку наднової у Вітрилах
Вікас Чандер зробив це зображення залишку наднової у Вітрилах за допомогою широкого телескопа Takahashi E160ed і професійної камери Zwo 6200mm

Сузір’я Вітрил видно у Південній півкулі. Воно назване на честь вітрил «Арго», корабля, на якому Ясон і аргонавти вирушили у пошуках золотого руна. Вітрила колись були частиною більшого сузір’я під назвою Argo Navis, але в 1750-х роках французький астроном Ніколя-Луї де Лакайль розділив їх на три окремих сузір’я: Вітрила, Кіль та Корма.

Сузір’я Вітрил цікаве для спостереження, оскільки містить низку дивовижних зір та об’єктів далекого неба, включаючи туманність Південне кільце (NGC 3132), туманність Ґама, скупчення IC 2391, емісійну туманність NGC 2736, не кажучи вже про залишок наднової.

Астрофотограф отримав світлину з обсерваторії Deep Sky у Чилі за допомогою телескопа Takahashi E160ed та професійної камери Zwo 6200mm. Щоб зробити панорамний знімок, Чандер поєднав дві окремі фотографії разом.

«Хоча емісійна туманність NGC 2736 багата на кисень, а Південне кільце — на водень, я вирішив зробити зображення у класичному режимі LRGB, а також отримати достатньо даних про кисневий і водневий фільтри, щоб виділити дрібні деталі», — пояснив Чандер кольорову насиченість на фото.

Раніше ми повідомляли про те, як астрономи розгадали таємницю народження зір-гігантів.

За матеріалами Space.