Artemis II стала на крок ближче до Місяця: ракета Space Launch System прибула до мису Канаверал

Ракета Space Launch System, яка має доставити перших людей на Місяць за понад пів століття, прибула до Космічного центру імені Кеннеді NASA трохи більше ніж за рік до запланованого запуску.

64-метровий перший ступінь ракети SLS подолав відстань 1440 км водним шляхом на спеціальній баржі Pegasus зі складального заводу NASA в Новому Орлеані до мису Канаверал. Потім його перевезли до Будівлі вертикального збору ракети (VAB), де він отримає бокові розгінні блоки та космічний корабель Orion. Після повного складання ракету викотять на знаменитий стартовий майданчик 39B, звідки її попередниця стартувала у листопаді 2022 року.

Основний ступінь ракети SLS включає чотири двигуни RS-25 часів Space Shuttle. Перед запуском до них приєднають два твердопаливні прискорювачі, що створюватимуть сумарну тягу 4400 тонн.

Це важливий крок у зусиллях NASA повернути астронавтів на Місяць. Наступного року місія Artemis II передбачає обліт навколо Місяця екіпажем із чотирьох осіб. Екіпаж Orion складуть астронавт NASA Віктор Гловер, який стане першим афроамериканцем, що покине орбіту Землі, командир Рід Вайзман, спеціалістка місії Крістіна Кох та астронавт Канадської космічної агенції Джеремі Хансен. У разі успішного польоту буде підготовлений ґрунт для Artemis III — першої висадки на поверхню Місяця за понад пів століття, запланованої на 2026 рік.

NASA вже успішно здійснила тестовий політ навколо Місяця і назад без екіпажу. Проте Офіс генерального інспектора агенції занепокоєний тим, що несподіване пошкодження теплового екрана Orion під час входу в атмосферу минулого разу все ще становить значний ризик для майбутньої пілотованої місії.

«Доставлення основного ступеня SLS для ракети Artemis II до Космічного центру імені Кеннеді свідчить про перехід від виробництва до готовності до запуску. Ми мотивовані успіхом Artemis I і зосереджені на роботі над першим пілотованим польотом ракети Artemis», — зазначив керівник програми SLS Джон Ханікатт.

Раніше ми розповідали про п’ять найвищих ракет в історії.