Зустрінемось у 2095 році: астрономи прощаються з кометою Понса-Брукса

Комета Понса-Брукса, яку також прозвали «кометою Диявола», почала втрачати яскравість після того, як 21 квітня досягла перигелію — найближчої до Сонця точки своєї орбіти. Більшість комет мають тенденцію яскраво спалахувати та потім швидко згасати, стаючи невидимими. Невдовзі «диявольська комета» перестане бути видимою для спостерігачів неба у Північній півкулі, а мешканці Південної півкулі нарешті отримають шанс побачити її на власні очі.

Варто зауважити, що комета Понса-Брукса не повернеться до околиць Землі раніше 2095 року. Багато з тих, хто спостерігає її зараз, бачать її востаннє. Однак вона лишається об’єктом захоплення для спостерігачів неба, особливо останнім часом, коли її яскравість зросла. «Хвостата зірка» буде видимою ще впродовж травня, але її блиск швидко ослабне до кінця місяця, а на початку червня вона перестане бути видимою в любительські телескопи.

Світлина комети 12P/Понса-Брукса
Світлина комети Понса-Брукса. Авторство: Майкл Джегер

Якщо ви хочете побачити комету, яка трапляється раз у житті, зараз найкращий шанс для цього. За відсутності належного обладнання ви завжди можете переглянути відеозапис, зроблений проєктом The Virtual Telescope Project, який демонструє її у всій красі.

Світлина комети 12P/Понса-Брукса
Світлина комети Понса-Брукса, що являє собою комбінацєю з десяти знімків із 120-секундними витримками. Фото: The Virtual Telescope Project

Раніше ми повідомляли про те, як комета Понса-Брукса втратила хвіст після зіткнення з корональним викидом маси під час наближення до Сонця.

За матеріалами bgr.com