Зоряні треки над обсерваторією Ла-Сілья

Це дивовижне фото було зроблене на території обсерваторії Ла-Сілья, розташованої в чилійській пустелі Атакама. Воно демонструє зоряні треки над парою телескопів BlackGEM.

Зоряні треки над телескопами BlackGEM. Джерело: Zdeněk Bardon (bardon.cz)/ESO

Зоряні треки — це результат обертання Землі. Якщо зробити знімок нічного неба з довгою витримкою, зорі залишать сліди у формі кіл з центром навколо полюса. Крім світил, на фото також можна побачити Туманність Кіля (яскрава пурпурна смуга зліва від центру) і Магелланові Хмари (блакитні смуги вгорі та праворуч від центру кадру).

На знімок також потрапили два з трьох телескопів BlackGEM, що вдивлялися у зоряний вир. Третій телескоп комплексу (права частина кадру) на момент знімкування ще будувався. Робітники встигли звести опорну платформу, але ще не змонтували купол.

Загалом BlackGEM складатиметься з 15 телескопів, призначених для ширококутних оглядів неба. Основне завдання комплексу — пошук найпотужніших і найдраматичніших космічних подій, таких як злиття чорних дір та нейтронних зір.

Передбачається, що після того, як детектори LIGO та Virgo зафіксують гравітаційні хвилі, телескопи BlackGEM скануватимуть небо у пошуках оптичного випромінювання, породженого цими подіями. Інші інструменти, наприклад, Дуже великий телескоп ESO, будуть досліджувати виявлені телескопами BlackGEM об’єкти. Це дозволить астрономам краще зрозуміти природу найбільш високоенергетичних і рідкісних явищ у нашому Всесвіті.

Ви також можете почитати про те, як надмасивні чорні діри гальмують розвиток нових зір.