Зоряне тріо в Тельці: Hubble дослідив молоді зорі дивовижної туманності

На відстані близько 550 світлових років від нас, у сузір’ї Тельця, розташована дивовижна потрійна зоряна система. Вона також відома під каталожними назвами EPIC 247592463, TIC 118521708 або IRAS 04328+2248. Ця система включає змінну зорю HP Тельця, а також HP Tau G2 і HP Tau G3.

Hubble
Тріо сліпучих світил приблизно за 550 світлових років від нас, у сузір’ї Тельця, яскраво спалахує з порожнини відбивної туманності на новому знімку Hubble. Зображення: NASA / ESA

HP Тельця класифікується як зоря типу Т Тельця — молода змінна зоря, в якій іще не почався ядерний синтез, але вона перебуває на шляху до перетворення на водневу зорю, подібну до нашого Сонця.

«Зорям Тельця, як правило, менш ніж 10 млн років. Для порівняння, вік нашого Сонця становить близько 4,6 млрд років. Ці світила часто все ще огорнуті хмарами пилу і газу, з яких вони утворилися», — пояснюють астрономи Hubble.

Яскравість HP Тельця коливається з часом, що є характерною ознакою змінних зір. Ці коливання можуть бути як періодичними, так і випадковими. Вважається, що випадкові варіації зумовлені хаотичним характером розвитку молодої зорі, включаючи нестабільність її акреційного диска, падіння матеріалу з диска на зорю та поверхневі спалахи. Періодичні зміни, з іншого боку, можуть бути пов’язані з гігантськими сонячними плямами, що обертаються і зникають з поля зору.

Зорі оточує хмара газу і пилу, яка світиться відбитим світлом, утворюючи так звану відбивну (рефлекторну) туманність. Ці туманності не випромінюють видимого світла самі по собі, а натомість світяться світлом сусідніх зір, подібно до того, як туман освітлюється фарами автомобіля.

Космічний телескоп Hubble вивчав систему HP Тельця в межах дослідження протопланетних дисків — матерії навколо світил, в яких з часом формуються планети протягом мільйонів років.

Раніше ми повідомляли про те, як James Webb надіслав детальну світлину туманності Кінська Голова.

За матеріалами sci.news