Астрономи зазнімкували потрійну зоряну систему в центрі туманності

Подане зображення було отримане за допомогою 4-метрового телескопа Ніколаса Мейолла, встановленого в обсерваторії Кітт-Пік. Воно демонструє регіон, що оточує зоряну систему HP Тельця.

Відбивна туманність, що оточує зорю HP Тельця. Джерело: KPNO/NOIRLab/NSF/AURA/P. Massey

HP Тельця розташована на відстані 550 світлових років від Землі. Вона являє собою молоду змінну зорю класу Т Тельця. Такі об’єкти відрізняються досить хаотичною поведінкою: вони є джерелами потужних зоряних вітрів та спалахів, а також активно випромінюють у радіо та рентгенівському діапазоні.

Подібна активність пов’язана з тим, що температура в центрі новонародженої зорі ще недостатня, щоб запустити термоядерну реакцію перетворення водню на гелій (вона починається приблизно через 100 млн років після утворення зір). Тому основним джерелом їхньої енергії є гравітаційне стиснення. Швидше за все, на зорі свого існування, наше Сонце також було зорею типу Т Тельця.

HP Тельця є частиною потрійної зоряної системи. Усі три світила можна побачити на знімку обсерваторії Кітт-Пік. Воно також демонструє газопилові хмари, що оточують HP Тільця. Це відбивна туманність. Вона світиться не внаслідок власного випромінювання, а за рахунок відбитого світла сусідніх зір.

Нагадаємо, що недавно астрономи зафіксували потужне виверження на Сонці.