Зонд TGO зазнімкував крижане серце марсіанського кратера

Європейська космічна агенція опублікувала знімок, зроблений апаратом TGO. Він сфотографував безіменний кратер на поверхні Червоної планети.

8-кілометровий кратер, розташований на території рівнини Утопія. Знімок зонда TGO. Джерело: ESA/TGO/CaSSIS

Сфотографована TGO формація розташована посеред рівнини Утопія — найбільшого підтвердженого ударного кратера в Сонячній системі. Її діаметр становить близько 3300 км, що вдвічі більше за пустелю Сахара, якщо міряти з півночі на південь. Цей регіон відомий вченим тим, що на його поверхні й під нею спостерігаються цікаві особливості, пов’язані з льодом, включно з інеєм під час марсіанської зими.

Що стосується самого кратера, то його знімок був отриманий за допомогою камери CaSSIS, коли TGO пролітав над цією ділянкою на висоті близько 400 км. Його діаметр становить 8 км. На думку науковців, викинутий матеріал свідчить про наявність водяного льоду. Коли астероїд врізався в цю область Марса, лід розтанув, і суміш рідкої води й пилових порід були викинуті з верхніх шарів.

Гладкий вигляд кратера узгоджується з іншими вирвами в цьому регіоні, що вказують на наявність льоду. За збільшення масштабу кратера на його стінках можна побачити смуги, що свідчать про зсуви ґрунту, і брижі, створені вітром.

Цей залишок стародавнього удару — лише один із багатьох шрамів, залишених астероїдами. Їхні удари, а також вода і вулканічна активність, сформували марсіанську поверхню в далекому минулому. Нині Марс являє собою холодну, суху пустелю.

Раніше ми розповідали про те, як ESA і NASA об’єднали зусилля в межах місії ExoMars.

За матеріалами ESA