Зображення від українського аматора стало фото дня у NASA

24 липня 2024 року NASA опублікувала у себе зображення дуже шипастого і різнокольорового Місяця, яким він насправді не є. Автор світлини — український астрофотограф-аматор Ільдар Ібатуллін. Картинку він створив, обробивши реальні фото нашого супутника для того, аби краще підкреслити його геологічні особливості.

Фото Місяця.
Фото Місяця. Автор: Ільдар Ібатуллін

Фото дня від українця

NASA проводить величезну роботу з популяризації астрономічних знань. Одним з її проявів є сайт apod.nasa.gov, на якому щоденно публікується якесь неймовірне фото. І сьогодні, 24 липня 2024 року, ним стало зображення Місяця, автором якого є український аматор Ільдар Ібатуллін.

Відверто кажучи, зображення не є фотографією. Як би ви не дивилися на найближче до нас небесне тіло у телескоп, такого їжака, як на фото, не побачити. Ільдар спеціально обробив реальні фото супутника Землі так, аби всі вершини витягнулися вгору. Адже зазвичай, коли ми дивимося на Місяць, він видається нам пласким, як сковорода.

Те саме стосується і кратерів. Фотограф навмисно збільшив їх, аби показати, наскільки вони великі. Крім того, стало набагато краще видно темні області, які називаються морями. Насправді рідкої води там немає. Їх утворює темна базальтова лава, яка затверділа мільярди років тому.

Що показав світу Ільдар Ібатуллін

Ільдару Ібатулліну 19 років. Він — студент КНУ й уже деякий час займається фотографуванням зоряного неба та об’єктів на Землі. У тому, що його, зрештою, знайшла NASA, немає нічого дивного. Вони постійно працюють з аматорами у пошуках унікальних матеріалів.

Ільдар Ібатуллін

Ідея про створення зображення спала на думку, коли дізнався про місію NASA LOLA та побачив кольорові фотознімки, де колір позначав височини або низини. Вирішив створити світлину з перебільшеним рельєфом, але й водночас показати залежність від матеріалу на поверхні. Маючи кілька своїх знімків Місяця у посилених кольорах, створив свою карту поверхні супутника. На основі цих двох карт зарендерив фінальну картину.Публікував до своїх соцмереж, а також відправив листа з поясненням своєї роботи до професорів астрофізики Роберта Неміроффа й Джеррі Боннелла, які відповідальні за астрономічну картину дня від NASA.

Ільдар Ібатуллін

Адже попри те, що людство дивиться на Місяць протягом усієї своєї історії, а астрономи вивчили вже ледь не кожен квадратний кілометр його поверхні, у людини зі свіжим поглядом завжди є можливість побачити його таким, яким досі ніхто не бачив.

Наприклад, кольори на зображенні Ібатулліна насправді відображають геологічний вміст порід. Блакитним показані області, де багато заліза, а ті, де чимало алюмінію, мають помаранчеве забарвлення.

За матеріалами apod.nasa.gov