Знайдено точне місце зародження квазісупутника Землі

Походження астероїда Камоалева, відкритого у 2016 році, залишається таємницею. Втім, дослідники припускають, що цей квазісупутник Землі міг бути викинутий із Місяця внаслідок удару від падіння іншого космічного об’єкта. Вчені з Університету Цінхуа (Китай) на чолі з астрономом Іфей Цзяо застосували чисельне моделювання, щоб визначити властивості кратера, з якого, найімовірніше, утворився астероїд. Результати вказують на кратер Джордано Бруно.

Джордано Бруно
22-кілометровий кратер Джордано Бруно на зворотному боці Місяця. Фото: NASA

Нове дослідження дозволило пов’язати астероїд з його місячним походженням і припустити, що є багато інших астероїдів, складених із місячного матеріалу, що залишаються невиявленими в космосі.

Астероїд Камоалева — це лише один приклад тіньової сім’ї нашої планети. Та його виявлення не було легким завданням. Однак минулого року вчені зробили значний прогрес у розгадуванні цієї головоломки.

Астероїд Камоалева в уявленні художника. Джерело: Addy Graham/University of Arizona

Астероїд Камоалева відбиває світло і має колір, як на місячній поверхні. Ця його особливість разюче відрізняє його від інших астероїдів. Додатково вивчивши його орбітальні властивості, науковці зробили висновок, що він колись був частиною Місяця.

Нещодавні дослідження, проведені Цзяо та його колегами, використовують фізичні та орбітальні характеристики астероїда, а також моделі зіткнень із Місяцем, щоб розгадати його походження. Моделювання показує, що більшість фрагментів, що викинуті внаслідок зіткнення, покинуть орбіту Землі протягом 10 млн років, але, можливо, деякі залишаться у схожій орбіті, як Камоалева.

Хоча докази ще не переконливі, майбутні місії, такі як «Тяньвень-2» від Китайського національного космічного управління, можуть принести нові відкриття. Вивчення зразків, які будуть взяті з астероїда, допоможуть розгадати багато таємниць космосу, зокрема й походження Камоалева та інших астероїдів.

Раніше ми детально розповідали про астероїди та малі тіла.

Тільки найцікавіші новини та факти у нашому Telegram-каналі!Приєднуйтесь:https://t.me/ustmagazine