Зелена комета наближається до Сонця (фото)

Австрійський астрофотограф Міхаель Єгер опублікував знімок, що демонструє комету Нішімури (C/2023 P1). Уже найближчими днями вона може стати видимою в невеликі інструменти.

Комета Нішімури (C/2023 P1). Джерело: Michael Jäger

Комета Нішімури була відкрита всього кілька тижнів тому. Зараз вона наближається до перигелію своєї орбіти, який пройде 17 вересня на відстані в 0,22 а.о. (32 млн км) від Сонця. Це менше, ніж середній радіус орбіти Меркурія.

У міру наближення комети Нішімури до перигелію вона піддається дії дедалі інтенсивнішого сонячного випромінювання. Воно викликає випаровування летких речовин з кометного ядра, що призводить до утворення навколо нього туманної оболонки (коми) та хвоста, який складається з газів і пилу. Можна звернути увагу на те, що на знімку Міхаеля Єгера комета має характерний зелений колір. Ймовірно, він зумовлений присутністю в її ядрі молекул двоатомного вуглецю та циану. Вони руйнуються Сонцем, а продукти руйнування випромінюють на довжині хвилі 518 нм, яка відповідає зеленому світлу.

Через наближення комети до Сонця, її яскравість поступово збільшується. Зараз її видима зоряна величина становить близько +7,5ᵐ. Очікується, що найближчими днями блиск «хвостатої гості» продовжуватиме зростати, що зробить можливим її спостереження неозброєним оком.

Основна проблема полягає в тому, що комету Нішімури видно на досвітньому небі, через що її складно розгледіти. Вважається, що найкращі умови для її спостережень складуться у першій декаді вересня, коли її блиск може зрости до 3-ї зоряної величини й водночас небо певний час після сходу комети залишатиметься досить темним. Після 11 вересня вона сховається від земних спостерігачів у променях Сонця. Наступного разу це небесне тіло повернеться у внутрішню частину Сонячної системи приблизно через 300 років.