Запуск JWST перенесений на 24 грудня

14 грудня співробітники космодрому Куру за допомогою спеціального крана встановили космічний телескоп James Webb (JWST) на вершину носія Ariane 5. Після цього вони з’єднали адаптер апарата з ракетою та розпочали підготовку до монтажу головного обтічника.

Встановлення JWST на ракету-носій. Джерело: ESA-Manuel Pedoussaut

На жаль, подальші перевірки виявили проблеми з передаванням даних між космічною обсерваторією та системами Ariane 5. Через це керівництво місії вирішило відкласти запуск. Він відбудеться не раніше 24 грудня.

За словами фахівців, проблема криється десь у наземному устаткуванні, яке «втрачає» частину даних, що пересилаються ракетою. Але поки що інженерам не вдалося визначити компонент, який відповідає за несправність. Схожі проблеми спостерігалися і перед недавніми запусками місій DART та IXPE — але їхня вартість не йшла в жодне порівняння з JWST. Отже, підвищена увага до ситуації на космодромі Куру цілком виправдана, особливо з урахуванням тривалої історії перенесень запуску космічної обсерваторії.

Балістичне вікно для запуску JWST буде відчинене до 6 січня. Якщо телескоп не вдасться запустити в цей термін, інженерам доведеться зробити тижневу перерву. Це пов’язано з тим, що в період з 6 по 13 січня Місяць перебуватиме неподалік траєкторії польоту обсерваторії (JWST вирушить до точки Лагранжа L₂ системи «Сонце-Земля»). Через це їй потрібно витратити більше палива, щоб компенсувати вплив місячної гравітації, що призведе до скорочення терміну служби телескопа.

За матеріалами https://spaceflightnow.com