Японія втратила зв’язок з єдиним штучним супутником Венери

Представники японської космічної агенції JAXA повідомляють про втрату зв’язку з апаратом «Акацукі». Останніми роками він лишався єдиним створеним людьми зондом, що працював на орбіті Венери та здійснював її наукові дослідження.

Зонд «Акацукі» на орбіті Венери
Зонд «Акацукі» на орбіті Венери. Джерело: JAXA / Akihiro Ikeshita

Зв’язок з «Акацукі» втрачений

Японська космічна агенція JAXA заявила, що втратила зв’язок із космічним зондом «Акацукі». Цей апарат вже багато років працював на орбіті Венери. В опублікованому в середу, 29 травня, звіті щодо місії йдеться про те, що Інститут космічної та астронавтичної науки (ISAS) не може встановити контакт із зондом після операцій, проведених ще наприкінці березня.

У повідомленні також ідеться про те, що команда продовжує спроби встановити з «Акацукі» зв’язок. Однак для цього треба якимось чином забезпечити стабільну орієнтацію антени в бік Землі. Надія на це залишається, однак не виключено, що апарат втрачений остаточно.

Історія космічного апарата

Космічний зонд «Акацукі», назва якого перекладається як «світанок», має складну і драматичну історію. Його запустили ще 2010 року. Проте через вихід з ладу головного двигуна він пролетів повз Венеру. Однак інженери JAXA не розгубилися і за допомогою низки маневрів все ж змогли вивести його на орбіту нашої сусідки 2015 року.

Відтоді «Акацукі» працює там. У 2018-му його місію, що отримала назву Venus Climate Orbiter, продовжили, й згодом він почав постачати науковцям справдітцікаві наукові дані про стан атмосфери та клімат найближчої до нас планети, про яку дослідники все ще знають дуже мало.

Що буде з дослідженнями Венери?

До останнього часу «Акацукі» був єдиним апаратом, що активно працював на орбіті Венери. З його втратою вчені залишаться без важливого джерела наукових даних. Однак навіть якщо зв’язок із ним перервався назавжди, це не означає відмову від подальшого дослідження Венери.

Навпаки, дослідження «Акацукі» показали, що атмосфера та поверхня Венери заслуговують на ширше програма вивчення. За кілька років планети мають дістатися нові американські та європейські зонди, які здійснять нові спостереження.