JAXA показала анімацію венеріанських хмар

Новини астрономії, астрофізики та космології

Японська агенція аерокосмічних досліджень (JAXA) опублікувало на своєму сайті анімацію, що показує рух хмар в атмосфері Венери. Вона складена із кадрів, зроблених ультрафіолетовою камерою зонда «Акацукі» у період з 16 листопада до 7 грудня 2018 року. Фільмування відбувалося на довжинах хвиль 283 та 365 нм.

Відео наочно демонструє, що венеріанські хмари повністю приховують поверхню планети. Вважається, що головний шар хмари розташований на висоті 50-70 км. Він складається з сірчистого газу та крапель сірчаної кислоти. Венеріанські хмари відбивають близько 75% сонячного світла, що на них падає. Їх товщина така, що навіть коли Сонце знаходиться в зеніті, умови освітленості на поверхні Венери відповідає похмурому дню на Землі.

Практично всю венеріанську атмосферу залучено в один гігантський ураган. Швидкість вітру у верхніх шарах становить понад 100 м/c. В результаті хмарний покрив Венери робить повний оберт навколо планети всього за 4 дні, тоді як період її обертання навколо осі становить 243 дні.

На анімації «Акацукі» можна побачити величезну темну область, що нагадує розгорнуту букву «U». Під час руху навколо Венери вона постійно змінює свої контури та забарвлення. Колір її червоних регіонів обумовлений оксидом сірки, синюватих — невідомим поглиначем, що надає венеріанським хмарам їх характерний жовтий відтінок. Раніше астрономи не спостерігали подібних структур на жодній іншій планеті Сонячної системи. Механізм утворення венеріанського «U» досі залишається невідомим. Також у середніх широтах планети помітні косі смуги. Вчені вважають, що вони утворені похилими витягнутими хмарами, що рухаються від екватора до полюсів Венери.

За матеріалами http://www.isas.jaxa.jp