Як злиття карликових галактик впливають на формування в них світил

Китайські вчені дослідили карликову галактику VCC322, яка недавно утворилася в результаті злиття двох менших. Вони з’ясували, як цей процес вплинув на зореутворення у ній.

Злиття галактик
Злиття галактик. Джерело: esahubble.org

Злиття карликових галактик

Використовуючи дані проєкту Next Generation Virgo Cluster Survey, Чжан Ланьюе з Юньнанської обсерваторії Академії наук Китаю та її співробітники проаналізували припливні хвости карликової галактики VCC322, які були утворені в результаті двох менших систем. Дослідження опубліковане в The Astrophysical Journal.

У своїй роботі вчені з’ясовують, як злиття карликових галактик, подібних до Магелланових хмар, впливають на процеси зореутворення всередині них. Теоретичний вплив таких подій має бути сильніший, ніж під час взаємодії великих систем, подібних до Чумацького Шляху та Туманності Андромеди.

Проте такі невеликі галактики важливо спостерігати. Тому досі не було зрозуміло, що ж там насправді відбувається. Відомо, що результатом такої взаємодії є утворення хвостів із зорі та газу, які тягнуться на десятки тисяч світлових років.

Що показало дослідження

Саме такі хвости в галактиці VCC322 і вивчали вчені. Вони вивчили їхній хімічний склад та вік зір, що входять до їхнього складу. В результаті з’ясували, що в цій зоряній системі справді відбувся спалах зореутворення.

Крім того, вони досліджували сусідню карликову галактику VCC319 і дійшли висновку, що вона теж нещодавно зазнала впливу злиття. При цьому, хоча й були знайдені ознаки спалаху зореутворення, він виявився значно слабшим, якщо порівнювати його з іншими подібними випадками у скупчені Діви.

Пояснення цього явища також знайшлося в даних спостережень. Злиття, що відбулося якийсь час тому, породило сильні ударні хвилі. Вони нагріли міжзоряний газ, і це сильно уповільнило утворення нових світил.

Минула неділя виявилася найспекотнішим днем в історії Землі