Як сільське господарство впливає на клімат Землі: погляд із космосу

Американські вчені зацікавилися тим, що супутникові спостереження за кліматом виявляють значний вплив, який на нього здійснює сільське господарство. Вони створили нову модель клімату, яка враховує внесок полів у глобальний вуглецевий цикл.

Супутниковий знімок полів
Супутниковий знімок полів. Джерело: Nathan Johnson / Pacific Northwest National Laboratory

Сільське господарство та клімат

Двома найважливішими галузями застосування супутників на орбіті до біологічних процесів на Землі є дослідження ресурсів сільського господарства та відстежування змін клімату. Нещодавно дослідники з Тихоокеанської північно-західної національної лабораторії (PNNL) звернули увагу на те, що попередньо розроблена на основі супутникових даних модель клімату планети дає занадто багато похибок. І причиною цього є сільське господарство, яке вносить у глобальний цикл колообігу вуглецю значно більший внесок, ніж аналогічні за площею природні угіддя.

Сільськогосподарські рослини здатні зв’язувати значно більше вуглецю, ніж дикі дерева та трава. Вони мають великий вплив як на місцевий клімат, так і на глобальний. І саме тому в новій моделі увесь цей вплив сільського господарства був врахований.

Нова модель клімату

За словами фахівців, важливу роль у створенні нової моделі відіграли спостереження. Їх здійснили, зокрема, за допомогою супутників, які займаються моніторингом сільського господарства. Завдяки їм вдалося отримати карти з розподілом різних культур на полях. Відповідно, для кожної з них були зроблені окремі висновки щодо впливу на вуглецевий цикл.

Наприклад, вчені вивчили, як сівозміни кукурудзи та сої, які часто вирощують на Середньому Заході США, впливають на вуглецевий цикл. Коли дослідницька група запустила модель із представленою сівозміною, результати обміну вуглецю між культурами та повітрям були значно ближчими до спостережуваних значень.

Результати проведеної роботи були приголомшливими. Виявилося, що нова модель на 40 відсотків точніша за попередню. Однак вчені не зупиняються на цьому і будуть надалі використовувати дані про сільськогосподарські угіддя для моделювання клімату.

Приєднуйтесь:https://t.me/ustmagazine