Як літатиме європейська важка ракета Ariane 6: відео

У червні 2023 року ракета Ariane 5 завершила свою останню місію, залишивши Європу без важкого носія для виведення корисного навантаження на орбіту. Однак ESA не залишиться без космічного транспорту. Компанія Arianespace наразі активно розробляє новий носій — Ariane 6. Минулого тижня агенція повідомила, що його перший випробувальний політ запланований на 15 червня 2024 року.

Поки тривають підготовчі роботи, Arianespace представила відео, що ілюструє запуск ракети, включаючи різні фази польоту з кінцевою метою виходу на орбіту. Компанія будує дві версії носія: Ariane 62 із двома бічними прискорювачами та потужніший Ariane 64 — із чотирма.

Висота ракети складе понад 60 м, а маса сягатиме майже 900 тонн із повним корисним навантаженням — приблизно стільки, скільки важать півтора пасажирських літаки Airbus A380.

Ракета-носій Ariane 6
Ракета-носій Ariane 6. Ілюстрація: ESA

Двигун верхнього ступеня ракети, що має назву Vinci, працює на рідкому водні та кисні. Його особливість полягає в тому, що він може зупинятись і перезапускатися кілька разів за політ. Це робить його ідеальним для місій, в ході яких кілька апаратів мають бути розміщені на різних орбітах, та буде особливо корисним у так званих спільних місіях, що дозволять кільком компаніям приєднатися до одного польоту, тим самим пропонуючи клієнтам економічно ефективніший спосіб розгортання малих супутників у космосі.

Після розгортання супутника верхній ступінь ракети-ноcія зійде з орбіти та згорить в атмосфері Землі.

Ariane 6
Ілюстрація різних модифікацій ракет Ariane 6

Розробка Ariane 6 — це масштабний і складний проєкт, у якому беруть участь кілька сотень компаній із 13 європейських країн на чолі з генеральним підрядником — компанією ArianeGroup. Французька космічна агенція CNES наразі працює над пусковими установками для Ariane 6 на космодромі Куру у Французькій Гвіані — на тому ж майданчику, звідки п’ять місяців тому відбувся останній запуск Ariane 5.

Ariane 6 розробляється з 2014 року. Його перший політ мав відбутися 2020-го, але через низку затримок із різних причин був перенесений на 2024 рік.

Раніше ми повідомляли про те, як Європа бореться з нестачею ракет-носіїв.