Виявлена найхолодніша зоря, що випромінює радіосигнали

Вчені довели, що ультрахолодний коричневий карлик, відкритий понад 10 років тому, випромінює радіоімпульси. Поки що до кінця не розуміло, як всередині нього виникає це випромінювання.

Коричневий карлик
Коричневий карлик. Джерело: www.adlerplanetarium.org

Ультрахолодний коричневий карлик

Група австралійських астрономів за допомогою радіотелескопів Australia Telescope Compact Array та MeerKAT довела, що від коричневого карлика WISE J062309.94-045624.6 надходять радіосигнали. Особливістю відкриття є те, що ця крихітна зоря — найхолодніша, від якої отримали сигнали на цій довжині хвиль.

Температура поверхні WISE J062309.94-045624.6 складає лише 425°C, оскільки він належить до спектрального класу Т8. Це менше, ніж у полум’я багаття. Для порівняння, температура на поверхні нашого Сонця складає майже 6000°C.

Цей коричневий карлик був відкритий ще 2011 року. Він розташований на відстані 37 св. років від нас. Його радіус складає від 65 до 95 відсотків юпітеріанського, а маса лише на 44 відсотки більша, ніж у найбільшої планети Сонячної системи.

Як відбувається випромінювання

Коричневі карлики займають проміжне положення між газовими гігантами та звичайними зорями. Однак якщо все ж вважати їх світилами, то WISE J062309.94-045624.6 буде найхолоднішим подібним об’єктом, від якого зареєстроване випромінювання радіохвиль.

Науковці добре знають, як воно виникає у зір, подібних до нашого Сонця. Однак такий механізм виключений для холодних коричневих карликів, на яких не проходять термоядерні реакції. Проте приблизно 10 відсотків цих об’єктів випромінюють радіохвилі.

На думку фахівців, це відбувається тоді, коли всередині них постійно переміщуються заряди. Найімовірніший сценарій передбачає ситуацію, за якої заряджений шар атмосфери обертається зі швидкістю, відмінною від тієї, з якою це робить саме небесне тіло.