Виявлена ключова причина перетворення Марса на мертву пустелю

Марсохід NASA Curiosity надіслав нові дані для перевірки теорії про можливість існування життя на Марсі. Новий хімічний аналіз ґрунту свідчить про те, що комфортні умови для життя дійсно могли бути на Марсі в далекому минулому, але протягом кількох коротких періодів. Процеси, які створили елементи, важливі для життя, також могли привести до теперішньої сухої поверхні планети.

Марсохід Curiosity. Джерело: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Curiosity, який наразі досліджує кратер Гейла з 2012 року, шукав у зразках ґрунту та порід карбонати — мінерали, багаті на вуглець. Вуглець вважається основою для життя через його здатність утворювати молекули, на кшталт, ДНК та РНК. Результати досліджень показують, що періоди, коли Марс був придатним для життя, могли бути короткими, але потенційно живі організми могли існувати під поверхнею.

Завдяки інструментам Sample Analysis at Mars команда Curiosity проаналізувала ізотопи вуглецю та кисню, присутні у зразках. Під час нагрівання до +899°C зразки виділяли гази, які потім аналізували лазерним спектрометром. Дані показали вищий рівень важких ізотопів вуглецю та кисню, що свідчить про унікальні умови на Марсі, які відрізняються від земних.

Існує два можливі пояснення присутності цих ізотопів. Перше, чергування вологих і сухих періодів, під час яких вода випаровувалася, залишаючи важчі ізотопи. Друге, утворення карбонатів у дуже солоній воді при низьких температурах, що, навпаки, не є сприятливими умовами для життя.

За словами Дженніфер Стерн з NASA, ці механізми вказують на різні кліматичні режими Марса. Одні періоди могли бути відносно сприятливими для життя, інші — навпаки. Хоча результати можуть здаватися невтішними, дослідники припускають, що життя могло існувати під поверхнею, де умови могли бути більш стабільними та комфортними, хоча б для мікроорганізмів.

Попри змішані результати, пошуки тривають. Марсоходи Curiosity та Perseverance продовжують досліджувати Марс, а NASA планує відправити людей на планету у 2030-х або 2040-х роках. Якщо це відбудеться, то це буде перший раз, коли колоністи побачать Марс на власні очі.

Раніше ми повідомляли про те, як марсохід Curiosity знайшов на Марсі чисту сірку.

За матеріалами gizmodo.com