Викинуті з системи Альфа Центавра об’єкти можуть досягати Землі

Відправлення дослідницької місії навіть до найближчої до нас зоряної системи буде неможливим ще довгий час, якщо взагалі можливим. Але що, якби матеріал, скажімо, з Альфи Центавра пролітав повз Землю? На думку планетолога Коула Грегга, це може бути можливо.

Альфа Центавра А та Альфа Центавра В очима телескопа Hubble. Джерело: NASA/ESA

На сьогодні астрономам вдалося підтвердити міжзоряне походження лише двох небесних тіл у Сонячній системі: це Оумуамуа, з приводу природи якого досі точаться суперечки, а також комета Борисова. При цьому, їхнє точне походження невідоме, оскільки будь-які, навіть найнезначніші зміни швидкості могли до невпізнання змінити траєкторії польоту за мільйони років.

Планетолог Коул Грегг з Університету Західного Онтаріо вирішив підійти до цього питання з іншого боку. Він розрахував, як поводитимуться об’єкти після того, як їх викинуть у випадкових напрямках із прилеглої зоряної системи Альфи Центавра. Це може бути що завгодно — від невеликих зерен до тіл розміром з кілометр, таких як комети й астероїди.

У випадку з Альфою Центавра головною рушійною силою будь-якого викиду буде гравітаційна взаємодія між трьома зорями, що складають цю систему. За словами Грегга, об’єкти, що викидаються, проходитимуть через процес, званий орбітальним зсувом, який змушуватиме їх витягатися в якусь подобу потоку. За оцінкою вченого, невелика частина об’єктів цього потоку (приблизно 0,03%), може досягати Сонячної системи та, що важливо, бути розпізнаною саме як така, що прибула з цієї прилеглої системи.

Це відкриває вельми цікаву можливість. Якби викинуті з Альфи Центавра частинки були знайдені та розпізнані, вони могли б дати безцінну інформацію про їхню батьківську систему. Водночас інші вчені підкреслюють, що будь-які подібні прогнози повинні враховувати розсіювання потоку під час його еволюції, а також виживання його частинок.
Найближчим часом Грегг планує продовжити своє дослідження цього питання, використовуючи детальнішу модель Чумацького Шляху. Він також врахує вплив міжзоряного середовища, щоб зрозуміти, якого розміру може бути матеріал, що надходить. Це дасть оцінку того, чи можуть це бути невеликі пилові зерна, які можна побачити як метеори, або ж це більші об’єкти, які в теорії можуть бути виявлені за допомогою телескопів.
Раніше ми розповідали про найближчі до Землі екзопланети, які могли б стати ціллю для першої міжзоряної експедиції.

За матеріалами skyandtelescope.org

Hubble зазнімкував галактику, що нагадує комету
Аксіони можуть утворювати хмари навколо нейтронних зір
Як таргани вижили після падіння метеорита, що знищив динозаврів?
Вибух у космосі: побудований компанією Boeing супутник зруйнувався на геостаціонарній орбіті