ВПС США розробляють «системи швидкого відгуку» для космосу

ВПС Сполучених Штатів хочуть отримати можливість оперативного запуску апаратів у космос. Вони опитують американські приватні компанії у пошуках технічних рішень, які дозволять готувати запуски за дні та тижні.

«Системи швидкого відгуку» для космосу
«Системи швидкого відгуку» для космосу. Джерело: www.euronews.com

«Системи швидкого відгуку» для космосу

Дослідницька лабораторія військово-повітряних сил США звернулася до приватних космічних компаній із проханням подумати, як реалізувати «системи швидкого відгуку» для космічної галузі. Традиційний запуск космічного корабля треба готувати місяцями. Звичайно, що при цьому про жодну оперативність не йдеться. А саме її потребує сучасне космічне протистояння.

А зміна ситуації на орбіті вимагає запусків, до яких треба готуватися дні та тижні. Розмови про те, що така система необхідна, циркулюють давно. Але досі жодних практичних кроків у цьому напрямі здійснено не було.

Зараз у центрі уваги перебувають супутники. Тому Конгрес США насамперед цікавить можливість максимально швидко запустити нові апарати, якщо попередні були знищені ворожою атакою. Саме навколо цієї можливості й базуються останні запити ВПС.

Як запустити апарат швидко

ВПС не кажуть, які конкретно технології вони хочуть отримати від компаній. Схоже, вони самі цього не до кінця розуміють. Скоріше, хочуть знати, які ідеї щодо цього є у приватних операторів. Але щоб останнім було від чого відштовхуватися, вони все ж склали два сценарії, над якими пропонують подумати.

Перший з них передбачає запуск невеличкого корабля на цільову високоенергетичну орбіту, тобто фактично на орбіту високу. Вважається, що ця задача непосильна для сучасних малих носіїв. А виконати її пропонується за дні та тижні. У цьому разі вдасться швидко замінити супутник спостереження та забезпечити гнучкість усій системі.

Другий сценарій передбачає груповий запуск до п’яти різних апаратів. При цьому здійснювати його необхідно на різних носіях. Вважається, що цей сценарій стане у пригоді, якщо супротивник спробує знищити супутники силовим методом.