Вперше з людьми на борту: пряма трансляція запуску космічного корабля Starliner

Сьогодні з мису Канаверал відбудеться пуск ракети Atlas V із космічним кораблем CST-100 Starliner. На його борту вперше перебуватимуть люди. Розповідаємо, де і як можна подивитися пряму трансляцію цієї події.

Ракета Atlas V зі встановленим на неї кораблем Starliner на стартовому майданчику. Джерело: ULA

Що таке Starliner

CST-100 Starliner є капсульним космічним кораблем, побудованим компанією Boeing за контрактом із NASA. Він призначений для доправлення людей і вантажів на МКС. Його висота становить 5,03 м, діаметр — 4,56 м, маса (у заправленому стані) — 13 тонн, обсяг внутрішнього простору — 11 м². У теорії Starliner здатний перевозити до семи осіб, але в місіях до МКС його екіпаж буде обмежений чотирма астронавтами. При поверненні на Землю посадка здійснюється на суходіл.

Підготовка космічного корабля Starliner до запуску. Джерело: NASA

Ми вже досить докладно розповідали про технічне облаштування та історію Starliner. Зазначимо лише, що поки він вважається досить «нещасливим» космічним кораблем. У той час, як побудований конкурентами зі SpaceX корабель Crew Dragon уже чотири роки доправляє астронавтів на орбіту, Starliner ще має здійснити свій перший пілотований політ.

Пряма трансляція запуску Starliner

Корабель буде запущений з космодрому на мисі Канаверал за допомогою ракети Atlas V. Якщо не відбудеться нових перенесень, ракета з двома астронавтами відірветься від стартового майданчика 5 червня о 17:52 за київським часом. Пряму трансляцію події вестимуть на сайті NASA, NASA TV та її youtube-каналі. Вона розпочнеться за чотири години до запуску.

Від результатів майбутнього польоту залежить дуже багато. Його успіх дасть змогу компанії позбутися хоча б частини критики на свою адресу і почати виконання контракту з NASA. Також він дасть шанс на те, що експлуатація Starliner не обмежиться лише місіями на МКС і в майбутньому йому знайдеться робота з перевезення людей на одну з проєктованих комерційних орбітальних станцій. Якщо під час польоту виникнуть якісь нові серйозні проблеми, це може стати остаточним вироком для всього проєкту.

Також варто зазначити, що майбутній пуск стане першою пілотованою місією для носія Atlas V. Попереднього разу ракети цієї серії відправляли людей у космос ще на самому початку 1960-х у межах програми Mercury.

Якщо все пройде як заплановано, Starliner зістикується з МКС 6 червня. Загалом корабель проведе вісім днів у складі орбітального комплексу. Після цього він відстикується від МКС і його капсула з екіпажем здійснить посадку на Землю.

Минула неділя виявилася найспекотнішим днем в історії Землі