Virgin Galactic відправила в космос кістки стародавніх людей

Компанія Virgin Galactic запустила у космос кістки стародавніх людей. Сталося це під час третього суборбітального польоту ракетоплана Unity. Цю подію присвятили одвічному прагненню людства досягти космосу.

Ракетоплан Unity, що привіз кістки у космос
Ракетоплан Unity, що привіз кістки у космос. Джерело: Virgin Galactic

У космос полетіли стародавні кістки

Ключиця віком два мільйони років і кістка великого пальця віком 250 000 років полетіли сьогодні в космос на висоту 88,5 км над поверхнею Землі. Їх провіз у своїй кишені у герметичному контейнері Тімоті Неш, один із трьох клієнтів Virgin Galactic, які стартували на ракетоплані Unity з борту літака-носія 8 вересня.

«Потрібен був деякий час, щоб усвідомити значення того, що я серед перших цивільних осіб, які вирушили в космос і взяли ці дорогоцінні скам’янілості, під час підготовки до польоту, — сказав Неш у заяві. — Це велика честь — представляти Південну Африку та все людство, оскільки я ношу ці дорогоцінні зображення наших колективних предків у цій першій подорожі наших давніх родичів у космос».

Які кістки полетіли в космос

Однією зі скам’янілостей, відправлених у космос, є ключиця, що належить скелету стародавнього хлопчика. Її виявили у місцевості поблизу Йоганнесбурга, що відома як колиска людства у 2008 році. Знайшов її Меттью Бергер, якому тоді було лише дев’ять років. Скам’янілість пов’язана з видом гомінід, відомим як Australopithecus sediba. Його представники, як вважають дослідники, ходили на двох ногах, але також мали поведінку, подібну до мавп. Вони жили близько двох мільйонів років тому.

Другою, значно молодшою скам’янілістю, яка побувала в космосі минулого тижня, була кістка великого пальця, віком 250 000 років. Вона належить представнику виду Homo naledi, який було виявлено наприкінці 2013  — початку 2014 року в рамках найбільших розкопок сьогодення. Під час них знайшли 1550 екземплярів.

Представники цього виду мали мавпячі плечі, але їхні зуби, руки, ноги та мозок були дуже схожі на людські, й вони навіть вирізали символи та виготовляли знаряддя праці. У печерах, де їх знайшли, присутні ознаки праці та мистецтва.

Вдячність предкам

Перенесення цих скам’янілостей у космос було способом для людства висловити свою вдячність предкам. Лі Бергер, палеоантрополог з Університету Вітватерсранда в Йоганнесбурзі у Південній Африці, який брав безпосередню участь у відкритті обох скам’янілостей, висловив з цього приводу таку думку:

«Без їхнього винаходу таких технологій, як вогонь та інструменти, а також без їхнього внеску в еволюцію сучасного людського розуму, такі видатні досягнення, як космічний політ, не відбулися б».

«Ці скам’янілості представляють людей, які жили й померли сотні тисяч років тому. Проте вони були особами, які, ймовірно, дивилися на зорі з тим самим подивом, як і ми», — сказав Меттью Бергер, який виніс скам’янілості з їхнього дому в Південній Африці та передав їх Нешу на короткій церемонії перед запуском. «Я думаю, що за життя вони навіть не могли мріяти про таку неймовірну подорож, як представники всіх предків людства».

Найближчим часом Virgin Galactic планує й надалі запускати приблизно один туристичний рейс на місяць, а найближчими роками з’явиться можливість робити це ще швидше. У 2026 році Virgin Galactic планує відкрити польоти свого нового космічного літака Delta, який розроблений таким чином, щоб виконувати одну місію щотижня.