Військові США шукають комерційних партнерів для роботи у далекому космосі

Міністерство оборони США шукає комерційних партнерів, які допомогли б їм виводити космічні апарати у простір за межами геостаціонарної орбіти. При цьому компанія має надати повний об’єм послуг для швидкого розміщення супутників.

Орбіти, якими цікавиться Міністерство оборони США
Зона космосу, яка цікавить американських військових. Джерело: Spacenews.com

Космос за геостаціонарною орбітою

Відділ оборонних інновацій міністерства оборони США (DIU) шукає комерційних партнерів, які змогли б виводити супутники з корисним навантаженням на орбіти, вищі за геостаціонарну, включно з тими, що розташовані за Місяцем.

Геостаціонарною називається орбіта у площині екватора, на якій космічний апарат перебуває на висоті 35 786 км. При цьому його рух виявляється синхронним з обертанням Землі й супутник ніби висить над однією й тією ж точкою.

Американські військові використовують цю орбіту для відстежування пусків балістичних ракет. Тому зараз усі супутники спостереження розраховані на роботу саме на такій відстані від Землі. Але DIU у своєму запиті зазначає, що вони очікують на появу іноземних апаратів у більш віддалених областях космосу. Тож їх цікавлять комерційні пропозиції, які дозволять їм протидіяти.

Що шукає Міністерство оборони США?

У запиті DIU вказано, що їх цікавлять пропозиції, які дозволять виводити супутники й на орбіти, які розташовані вище, ніж 365 тис. км. У такому разі стає очевидним, що бажання військових викликане загрозою протистояння з Китаєм на супутнику нашої планети.

Ще більше підкріплює цю підозру те, що військові шукають «системи швидкого розгортання», тобто такі, що дозволяють вивести супутник на орбіту за лічені дні чи тижні. Така можливість критично важлива, якщо є загроза застосування супротивником протисупутникової ракетної зброї.

При цьому американські військові шукають компанії, які можуть і створювати супутникові платформи, і розробляти ракети для їхнього виведення на орбіти, вищі за геостаціонарну. При цьому їх цікавлять апарати будь-якого класу — від кубсатів до тих, що важать кілька тонн. Головне, щоб на них можна було розміщувати корисне навантаження.

Також компанії мають представити проєкти, які передбачають створення прототипів систем протягом наступних 12—18 місяців. Усе це свідчить, що американські військові хочуть від своїх приватних партнерів дієвих рішень уже в найближчі кілька років.