Відео дня: друге побачення з Меркурієм

Європейське космічне агентство (ESA) опублікувало анімацію, складену зі знімків селфі-камер апарата BepiColombo. Вона дає наочне уявлення про те, як виглядала його нещодавня зустріч із Меркурієм.

BepiColombo здійснив проліт Меркурія 23 червня 2022 року. Апарат скористався гравітацією планети для погашення своєї орбітальної швидкості, що в майбутньому дозволить йому вийти на постійну орбіту навколо планети.

Відео прольоту Меркурія

Опублікована ESA анімація складається з 56 знімків, зроблених двома камерами (MCAM-2 та MCAM-3), призначеними для моніторингу технічного стана апарата. Вони можуть робити чорно-білі знімки розміром 1024×1024 пікселів.

Відео починається незабаром після того, як BepiColombo пройшов точку мінімального зближення з планетою (200 км від поверхні Меркурія) та охоплює 15-хвилинний проміжок часу. Перший знімок послідовності MCAM-2 був зроблений з відстані 920 км, останній — 6099 км. Для знімків MCAM-3, це відповідно — 984 та 6194 км.

Поверхня Меркурія

На поверхні Меркурія можна побачити низку деталей. Здебільшого це численні ударні кратери, більшість із яких утворилися кілька мільярдів років тому. MCAM-2 зокрема, вдалося зазнімкувати частину рівнини Спеки. Це найбільший кратер Меркурія, діаметр якого становить 1550 км. У кадр також потрапили великі вулканічні рівнини та уступи. Останні утворилися в далекому минулому під час стиснення, яке супроводжувало остигання планети.

Знімок Меркурія, зроблений під час другого прольоту апарата BepiColombo з дистанції 2862 км (анотована версія). Джерело: ESA/BepiColombo/MTM

Крім самого Меркурія, ми можемо побачити елементи самого BepiColombo. MCAM-2 зазнімкував його антену із середнім посиленням та штангу магнітометра, MCAM-3 — антену з високим посиленням.

Перед тим, як вийти на постійну орбіту навколо Меркурія, BepiColombo має виконати ще чотири аналогічні «гальмівні» маневри в його околицях. Наступний візит апарата до першої планети Сонця відбудеться 20 червня 2023 року.