Відчуйте справжнє пекло: як палає Orion під час входу в атмосферу Землі

NASA поділилася цікавими кадрами з нагоди річниці повернення космічного корабля Orion після тестового польоту на Місяць у межах місії Artemis I. Відео було зняте зсередини капсули під час входу в атмосферу Землі на швидкості понад 40 тис. км/год. У соціальній мережі X аерокосмічна адміністрація виклала коротке відео, але пізніше з’явилася повна 25-хвилинна версія.

Входження космічного корабля в атмосферу є однією з найнебезпечніших частин будь-якої місії. Під час повернення з космосу на апарат діють екстремальні сили. Саме тому, щоб захистити посадкові капсули від надвисоких температур під час швидкого спуску, їх вкривають тепловим екраном. Саме таким екраном оснащений Orion від Lockheed Martin.

Хоча мандрівка Orion до Місяця і зворотно відбулася без екіпажу, наступного року NASA спорядить місячну місію Artemis II з чотирма астронавтами на борту. Відео дає нам уявлення про те, що вони переживатимуть під час драматичного повернення на Землю наприкінці 10-денної місії.

На відео можна також почути низку дивних клацань, які видає система орієнтації Orion, що використовує маневрові рушії для керування положенням космічного корабля та допомагає витримувати необхідний кут під час спуску до відкриття гальмівного парашута.

Враження очевидців від входження в атмосферу

Після повернення додому з Міжнародної космічної станції (МКС) 2020 року під час першого випробувального польоту з екіпажем космічного корабля Crew Dragon компанії SpaceX астронавт NASA Боб Бенкен поділився своїми враженнями. Він розповів, що капсула неначе по-справжньому ожила й видавала звуки, як звір, коли почався процес входження в атмосферу.

«Коли ми спускалися крізь атмосферу, двигуни працювали майже безперервно. Це зовсім не схоже на машину, а скоріше на тварину, яка відчуває біль від вогню. Ви можете почути дивний гуркіт ззовні корабля, а коли апарат намагається маневрувати, ви відчуваєте невелике тремтіння по всьому тілу», — сказав Бенкен незабаром після повернення з орбіти.

Екіпаж місячного корабля NASA Artemis II, який має полетіти в листопаді наступного року, швидше за все, також відчує щось подібне.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA відзначає перший рік рекорду, встановленого кораблем Orion.