Від світанку до заходу сонця: Curiosity показав марсіанський день

NASA опублікувала анімацію, зроблену марсоходом Curiosity. Вона демонструє рух тіні від ровера поверхнею Червоної планети протягом місцевого дня.

На початку листопада Марс і Земля розташувалися таким чином, що Сонце опинилося точно між ними, ускладнивши радіокомунікації між двома планетами. На цей період NASA істотно скоротила активність своїх марсіанських місій, зокрема й ровера Curiosity. Йому було надіслано інструкції використовувати навігаційні камери Hazcam для безперервного 12-годинного знімкування навколишньої місцевості. Фахівці місії сподівалися зафіксувати рух хмар або появу пилових смерчів.

Таймлапс марсохода Curiosity, що демонструє один марсіанський день. Джерело: NASA/JPL-Caltech

На жаль, Curiosity не вдалося зафіксувати жодних атмосферних феноменів. Проте, з’єднавши зроблені його камерами кадри, вчені створили таймлапси, що охоплюють один марсіанський день — з 05:30 ранку до 17:30 вечора за місцевим часом.

Перший таймлапс демонструє південно-східну частину долини Gediz Vallis, розташованої біля підніжжя гори Шарпа. У процесі того, як небо світлішає під час сходу сонця, ми можемо помітити появу тіні від двометрової роботизованої руки марсохода. У лівій частині кадру також видно калібрувальну мішень. У середині дня алгоритм камери встановлює час експозиції приблизно в третину секунди. До ночі час експозиції збільшується до більш ніж хвилини, що призводить до появи «гарячих пікселів» — шуму сенсора, який проявляється у вигляді білих цяток.

На другому таймлапсі показано вид на північно-західний схил гори Шарпа. Ми можемо побачити праве заднє колесо марсохода, а також тінь системи живлення Curiosity. Невеликий чорний артефакт, що з’являється зліва в середині відео на 17-му кадрі, виник унаслідок потрапляння космічного променя на матрицю камери. Яскраві спалахи та інші шуми наприкінці відео є результатом впливу тепла від системи живлення космічного апарата на датчик зображення Hazcam.