Венера над «чорною перлиною» (фото)

Представлене зображення було отримано на вершині чилійської гори Ла-Сілья. Воно демонструє Венеру на тлі різних телескопів Європейської Південної обсерваторії.

Венера над вершиною гори Ла-Сілья. Джерело: Zdeněk Bardon (bardon.cz)/ESO

Венера є другим за яскравістю об’єктом на нічному небі, поступаючись за цим показником лише Місяцю. Не дивно, що вона сліпуче сяє, домінуючи на знімку. Також можна звернути увагу на характерне світіння біля горизонту. Це феномен, відомий під назвою зодіакальне світло. Воно виникає через розсіювання сонячного світла на мікрочастинках космічного пилу.

Серед телескопів, що потрапили на знімок, виділяється масив куполів BlackGEM (ліва частина кадру). Вони призначені для пошуків одних із найпотужніших і наймасштабніших подій у Всесвіті — злиття нейтронних зір і чорних дір. Подібні катаклізми створюють у просторово-часовому континуумі «брижі», відомі під назвою «гравітаційні хвилі». Тому комплекс працюватиме у зв’язці з гравітаційно-хвильовими детекторами LIGO та Virgo.

Після того як детектори зафіксують гравітаційні хвилі, телескопи BlackGEM скануватимуть небо в пошуках оптичного випромінювання, породженого цими подіями. Інші інструменти, наприклад, Дуже великий телескоп ESO, будуть своєю чергою досліджувати виявлені BlackGEM об’єкти. Це дасть змогу астрономам краще зрозуміти природу найбільш високоенергетичних і найбільш невловимих явищ у нашому Всесвіті.

Загалом комплекс BlackGEM складатиметься з п’ятнадцяти 65-сантиметрових телескопів, призначених для ширококутних оглядів неба. Наразі на вершині Ла-Сілья зведено три телескопи комплексу.