Величезний супутник зв’язку 5G на орбіті затьмарив зорі

Супутник забезпечення широкосмугового підключення 5G для мобільних пристроїв на Землі під назвою BlueWalker 3 розгорнув свій перший масив сонячних панелей площею 211 м2. По суті, він став діяти, як найвища вежа стільникового зв’язку. Розгорнутий масив покритий сонячними елементами з одного боку, які збирають енергію для живлення антен з протилежної сторони.

Важлива місія BlueWalker 3

BlueWalker 3 був виведений на низьку навколоземну орбіту на ракеті SpaceX Falcon 9 у вересні 2022 року. Ним керує техаська компанія AST SpaceMobile. Якщо нічого не завадить, компанія запустить цілу серію з-понад сотні таких супутників під загальною назвою Bluebirds.

BlueWalker 3
Розгорнуті сонячні панелі BlueWalker 3. Фото: AST SpaceMobile

«Кожна людина повинна мати право на доступ до широкосмугового стільникового зв’язку, незалежно від того, де вона живе чи працює. Наша мета — усунути прогалини у під’єднанні, які негативно впливають на життя мільярдів людей у ​​всьому світі», — сказав генеральний директор Абель Авеллан у заяві в понеділок.

BlueWalker 3
Інженери демонструють повністю розгорнуту сонячну панель BlueWalker 3 площею 211 м2. Фото: AST SpaceMobile

Компанія заявляє, що має угоди та домовленості з мобільними операторами по всьому світу, включаючи Vodafone, Rakuten Mobile, AT&T, Bell Canada, Telefonica, Telstra та інших. Космічна послуга запропонує розширене покриття широкосмугового стільникового зв’язку з метою максимального доступу в недоступних раніше зонах.

Серйозний недолік супутників Bluebirds

За супутником спостерігають не лише ті, хто зацікавлений у новому потенціалі розгортання зв’язку 5-го покоління у космосі, а й астрономи. Повністю розгорнутий супутник виявився дуже яскравим, навіть яскравішим за деякі зорі на нічному небі. Це змушує вчених хвилюватися про те, що цілий флот Bluebirds може засмітити нічне небо та заважатиме астрономічним спостереженням.

Астрономи все частіше б’ють на сполох через засмічення низької навколоземної орбіти супутниками зв’язку. Starlink від SpaceX вже стали на заваді науковим спостереженням далекого космосу.

Раніше ми повідомляли про те, що SpaceX запроваджує обмеження інтернет-трафіку через Starlink.

За матеріалами Businesswire