Вчені зварили кетчуп із «марсіанських» помідорів

Компанія Heinz представила свою першу пляшку кетчупу Marz Edition. Усередині неї соус, приготовлений із помідорів, вирощених у тих самих суворих умовах, що й на Марсі. Виробник запевняє, що приправа є продуктом дворічних досліджень, проведених групою астробіологів з Космічного інституту Олдріна при Технологічному інституті Флориди.

Heinz Tomato Ketchup
Heinz Tomato Ketchup Marz Edition виготовлений із помідорів, вирощених у марсіанських умовах у космічному інституті Олдріна. Фото: Heinz

«Наша команда експертів змогла виростити помідори в умовах іншої планети. Експеримент доводить, що у марсіанському ґрунті можна виростити томати, які будуть їстівними, як і земні, що важливо для майбутніх поколінь колоністів Червоної планети», заявила Крістіна Кенз, директорка з розвитку міжнародної зони Kraft Heinz.

Космічний інститут Олдріна, заснований у 2015 році, був створений для вивчення постійної присутності людини на Марсі та збереження науково-технічної спадщини астронавта Apollo 11 Базза Олдріна одного з перших людей, що ступили на Місяць. Команда з 14 осіб, яку очолює доктор Ендрю Палмер, представила наукову публікацію, в якій описується спосіб вирощування помідорів на Марсі, повідомляє Collect Space.

Рослини вирощували в марсіанському імітаторі земному ґрунті, хімічно підібраному до реголіту Червоної планети. Були навіть відтворені такі ж температурні та водні умови, що й на Марсі. Експеримент показав, що якщо помідори можна вирощувати за межами Землі, то і в більш віддалених і суворих місцях Сонячної системи також можливо.

Вирощування томатів
Доктор Ендрю Палмер із Космічного інституту Олдріна при Технологічному інституті Флориди очолив команду з 14 астробіологів для вирощування томатів кетчупу преміумкласу Heinz у тих самих умовах, що й на Марсі. Фото: Heinz

На жаль, кетчуп не призначений для роздрібного продажу. Попри те, що експериментальна партія була схвалена для вживання і навіть розлита у фірмові пляшечки Heinz, на полиці магазинів космічний соус ніколи не потрапить.

Варто зазначити, що кетчуп Heinz вже багато років поставляється астронавтам на борт Міжнародної космічної станції.

Пляшка томатного кетчупу
Пляшка томатного кетчупу літає над обіднім столом на Міжнародній космічній станції у квітні 2021 року

Раніше ми повідомляли, як на борту МКС приготували перший космічний фаст-фуд, основним інгредієнтом якого стали перці, повністю вирощені на орбіті Землі.