Вчені знайшли спосіб передбачати найтяжчі магнітні бурі

Найтяжчі магнітні бурі на Землі відбуваються тоді, коли нашої планети досягають високоенергетичні частинки, породжені корональним викидом маси на Сонці. Вчені заявляють, що вже навчилися передбачати ці явища.

Вчені навчилися передбачати корональні викиди маси
Вчені навчилися передбачати корональні викиди маси. Джерело: space.com

Як передбачити магнітні бурі

Магнітні бурі — це явище збурення магнітосфери нашої планети, яке призводить до порушення роботи електроніки та радіозв’язку, спричиняючи чималі збитки. Причиною цього є спалахи на Сонці. Нещодавно науковці з Університету Аберіствіта заявили, що знають, як передбачати найпотужніші з них.

Мова про корональні викиди маси. Ці явища полягають в тому, що під час особливо сильних перез’єднань силових ліній магнітного поля Сонця у космос викидається щось більше, ніж просто високоенергетичні електрони та альфа-частинки. Велетенські шматки плазми відриваються від зовнішніх шарів і відлітають у космос.

Звичайно, що для Землі найбільшу небезпеку становлять ті викиди, які летять у наш бік. Тому дуже важливо знати швидкість, з якою плазма відривається від поверхні Сонця, а вона може бути різною. Проте вчені переконують, що тепер знають, як її визначити ще до того, як сам корональний викид маси відбудеться.

Що показали дослідження

Заява науковців базується на результатах здійсненого ними дослідження. Вони вивчали регіони Cонця, в яких народжуються корональні викиди маси. Науковців цікавив параметр під назвою «критична висота». Він безпосередньо впливає на напруженість магнітного поля, а отже, і на швидкість, з якою плазма буде викидатися з поверхні світила.

Фізики вивчили критичну висоту після коронального викиду маси, під час та до нього. І тепер вони встановили закономірність, яка дозволяє передбачити потужність цього явища ще до того, як воно відбудеться. А значить, і магнітну бурю на Землі тепер передбачити значно легше.

Щоправда, вчені кажуть, що точність прогнозів ще треба підвищувати. Для цього вони хочуть внести до своїх рівнянь ще один параметр — силу магнітного поля. Тому мають продовжувати свої дослідження.

За матеріалами www.iflscience.com