Ключовий елемент життя виявлено в неочікуваному місці Всесвіту

Формування життя з органічного «супу» — нелегке завдання, що вимагає великої кількості інгредієнтів, зібраних у правильних умовах. Незважаючи на те, що точні умови лишаються предметом дискусій, ми вже маємо уявлення, які елементи таблиці Менделєєва необхідні для цього.

Чумацький Шлях
Чумацький Шлях. Фото: Unsplash

Один із ключових інгредієнтів — фосфор — нещодавно був виявлений на околицях галактики Чумацький Шлях. Це дуже важливий елемент для формування життя, і його утворення зазвичай пов’язане з вибухами наднових. Але фосфор, знайдений далеко від масивних зірок, свідчить про інші можливі шляхи його утворення.

Більшість відомих елементів формуються внаслідок ядерних реакцій усередині зірок. Фосфор не є винятком — він утворюється під час вибухів великих і масивних світил, як мінімув у 20 разів важчих за Сонце. Однак його відкриття в молекулярній хмарі WB89-621 на околицях Галактики є великою загадкою.

Існують два основних пояснення того, як фосфор з’являється у таких віддалених місцях. Перше — це «галактичний фонтан», який передбачає переміщення елементів від внутрішніх областей Галактики до зовнішніх через вибухи наднових. Друга версія вказує на те, що менш масивні зірки можуть виробляти його в області навколо свого ядра за допомогою захоплення нейтронів.

Виявлення фосфору на околицях Галактики є важливим кроком у розумінні умов для виникнення життя. Раніше вважалося, що в цих областях його недостатньо, але нове відкриття змінює підхід до подальших досліджень. Астрономи сподіваються, що воно допоможе інтенсифікувати вивчення далеких екзопланет з метою виявлення позаземних живих організмів.

Раніше ми повідомляли про те, як команда PIGS зробила сенсаційне відкриття в центрі Чумацького Шляху.

За матеріалами Sciencealert