Науковці придумали спосіб рухати Сонячну систему у просторі

Дослідники вивчають різні способи рухати Сонячну систему у просторі. Для цього вони вже запропонували кілька мегапроєктів. Усі вони мають надзвичайно малу ймовірність бути реалізованими впродовж наступних тисячоліть.

Чи важко рухати Сонячну систему?
Чи важко рухати Сонячну систему? Джерело: Droneandy / Shutterstock.com

Чи можливо рухати всю Сонячну систему?

Можливо, колись нам знадобиться пересунути кудись нашу Сонячну систему разом з усіма планетами. Причини це зробити поки що здаються фантастичними, наприклад, втеча від інопланетян чи уникнення зіткнення з іншим астрономічним об’єктом, але уявити таку ситуацію ми можемо.

Сонце має колосальну масу в 1,989 х 1030 кг. Це приблизно у 333 000 більше за Землю. І попри це вчені вже не один рік публікують дослідження, присвячені практичним способам рухати його. Деякі з них є достатньо простими. Як, наприклад, гігантське параболічне дзеркало, яке можна розташувати в космосі там, де дія на нього сонячного випромінювання буде врівноважена тиском міжзоряного газу.

Таке дзеркало буде збирати сонячні промені та відсилати їх назад до нашого світила. По суті, це буде гігантська плівка, розгорнута у просторі, й головною проблемою стане збереження її форми. Зате ця конструкція просто фокусуватиме промені на певній точці фотосфери нашої зорі й додатково нагріватиме її.

Автори дослідження стверджують, що таким чином можна буде отримати тягу, спрямовану в певний бік, а далі треба враховувати той факт, що Сонце і так обертається навколо центру Чумацького Шляху. Тож варто говорити про те, на скільки можна скоректувати цю траєкторію.

Підрахунки показали, що ця величина складає 130 світлових років за оберт. Це зовсім небагато, якщо згадати, що він триває 250 млн років. Однак це і немало, оскільки один світловий рік у 63 тис. разів більший за відстань від Землі до Сонця.

А можна швидше?

Звичайно, що так чи так це виходить надзвичайно повільно. Але у вчених уже готовий інший варіант. Щоправда, для цього доведеться збудувати сферу Дайсона — гігантську космічну структуру, що охоплюватиме усе наше світило. Вона збиратиме енергію від нього і передаватиме на гігантський термоядерний двигун.

Останній являтиме собою конструкцію, яка матиме два сопла. Одне з них буде спрямоване до Сонця, а інше — від нього. Коли працюватимуть обидва, то двигун сам рухатиметься у певний бік і штовхатиме в нього ж і зорю, а та вже тягнутиме за собою і планети.

Утвориться своєрідний буксир. Рухати Сонячну систему він зможе все ще дуже повільно, але все одно набагато ефективніше, ніж у випадку із дзеркалом. Звичайно, що в цілому структура вийде надзвичайно великою і на її будівництво підуть тисячі й десятки тисяч років. Проте для дослідників значно важливіше довести саму принципову можливість переміщувати у просторі наш дім.

За матеріалами www.iflscience.com