Вчені почали шукати метеорити на дахах церков

Щороку на Землю падає приблизно 5200 тонн космічного пилу та мікрометеоритів. Проте їх дуже важко знайти, адже космічний матеріал змішується з земним пилом і піском, тож його пошук стає дещо схожим на виявлення голки у копиці сіна. Тому вчені шукають місця, де камінці можуть бути виявлені значно легше — наприклад, в Антарктиді. Це місце є одним із найкращих для пошуку метеоритів. Але експедиції на найхолодніший континент Землі вимагають великих витрат. Тому дослідники обирають значно дешевші способи полювання на мікрометеорити, як-от перевірка дахів старих церков.

Дахи стародавніх соборів містять безліч мікрометеортів.
Дахи стародавніх соборів містять безліч мікрометеоритів. Фото: Gencraft AI

За повідомленням The Guardian, планетологи у пошуках мікрометеоритів обирали різні місця, де їх можна знайти з великою ймовірністю. Так, для пошуку були запропоновані старі церкви на кшталт Кентерберійського собору. Ці старі будівлі мають велику площу даху та здебільшого не порушені людською діяльністю, що робить їх привабливими місцями для пошуку космічного матеріалу.

Щоб запобігти забрудненню цим космічним пилом, розмір якого коливається від 50 мікронів до двох міліметрів, під час збирання матеріалу на дахах церков, який накопичувався там століттями, вчені використовують захисний одяг. Пізніше вони повертаються до лабораторії та просіюють ці купи бруду. Відсіяний матеріал вивчають під мікроскопом, аби знайти й зібрати мікрометеорити для подальшого вивчення. Ця брудна процедура вкрай важлива для науки — вона дозволяє краще зрозуміти хімічний склад метеорів, астероїдів і комет, і, можливо, знайти ключі до історії молодої Землі та Сонячної системи.

Вчений збирає матеріал з даху Кентерберійського собору
Вчений збирає матеріал із даху Кентерберійського собору за допомогою пилотяга. Фото: Кентський університет

«Раніше на Землю падало більше мікрометеоритів. Можливо, в 1000 разів більше, ніж сьогодні. Цей космічний матеріал містить багато хімічних сполук, яких немає на земній поверхні. Вони вкрай важливі для науки та пізнання нашого світу», — пояснює викладач планетології Відкритого університету Великої Британії Мартін Саттл.

Раніше ми розповідали про карту метеоритних скарбів.