Вчені намагаються знайти розумну цивілізацію в найближчих 2800 галактиках

Група астрономів розпочала пошуки сигналів від інопланетних технологій за межами нашої галактики, використовуючи радіоантенну решітку Murchison Widefield Array в Австралії. До цієї роботи долучилися Інститут SETI, Дослідницький центр SETI в Берклі та Міжнародний центр радіоастрономічних досліджень.

Murchison Widefield Array
Австралійський масив Murchison Widefield Array, який на вигляд, ніби купа роботів-павуків у сітках у сільській місцевості Австралії. Фото: SETI

Антени решітки, які нагадують загони металевих павуків, розташовані в Західній Австралії, і хоча вони не такі масштабні, як деякі інші обсерваторії, вони ефективно проводять радіоспостереження далекого космосу. Нещодавнє дослідження використовувало можливості решітки для одночасного сканування 2800 галактик. Це новий підхід, оскільки попередні пошуки здебільшого були зосереджені на Чумацькому Шляху. Зорі у межах нашої Галактики можуть перебувати на відстані від 4 до 100 000 світлових років, тоді як сусідні галактики — на відстані від 2 до 30 млн світлових років, тож різниця у масштабах є досить значною.

Команда зазначає, що одна з головних проблем у пошуку позаземного розуму — швидкість, з якою можна охопити небо. Навіть із широким полем зору решітки MWA експерименти з обмеженим доступом до інструментів не дозволяють повністю охопити все небо.

Згідно з SETI, для того, щоб виявити сигнал від інопланетної цивілізації з іншої галактики, її технології мають бути достатньо розвиненими, щоб використовувати зорю чи кілька світил як джерело енергії. Це базується на шкалі Кардашева, яка описує рівні розвитку цивілізацій залежно від енергії, якою вони володіють.

Murchison Widefield Array вже використовувався для пошуків позаземного розуму в 2020 році, але тоді результатів не було. Як і тепер, дослідники не знайшли жодних техносигнатур або ознак інопланетних технологій. Проте, як зазначають науковці, наявні та майбутні телескопи, такі як Дуже великий масив і MeerKAT, значно прискорять ці пошуки. Тож, можливо, колись ми таки отримаємо відповідь із космосу.

Раніше ми повідомляли про те, як астрономи розкритикували проєкт із пошуку позаземних цивілізацій.

За матеріалами gizmodo.com