Науковці експериментально підтвердили існування життя на Землі

Є чудова новина: на Землі справді існує життя. Це не жарт, а результат важливого дослідження для пошуку життя у Всесвіті. Американсько-європейська наукова команда підтвердила придатність Землі до життя експериментально, використовуючи модель майбутнього космічного телескопа, який планують вивести в космос для пошуку екзопланет, подібних до нашої. Проєкт отримав назву LIFE (Large Interferometer For Exoplanets).

Large Interferometer For Exoplanets
Експеримент Large Interferometer For Exoplanets дозволить знайти планети, схожі на Землю. Фото: Unsplash

Дослідження, яке вчені опублікували в The Astronomical Journal, розкриває плани створення телескопа, що складатиметься з п’яти окремих космічних апаратів, які працюватимуть синхронно. Телескоп LIFE буде збирати інфрачервоне випромінювання в атмосфері екзопланет, дозволяючи аналізувати їхні хімічні склади.

Для проведення експерименту вчені створили симулятор майбутнього телескопа з віртуальним набором характеристик, наближених до реальних, а потім змоделювали синтетичну версію Землі та помістили її дуже далеко від обсерваторії. Направивши телескоп на синтетичну Землю, науковці мали на меті дослідити наявність біосигнатур — хімічних речовин в атмосфері, які свідчать про існування життя. Серед них — закис азоту та метильовані галогени.

LIFE
LIFE матиме п’ять окремих космічних телескопів, які працюватимуть разом, щоб виявляти біосигнатури в атмосферах екзопланет. Авторство зображення: LIFE, ETH Zurich

«Ці біогенні гази найбільше відповідають продуктивній глобальній фотосинтетичній біосфері», — зазначають вчені.

Основна мета проєкту — детальне вивчення 30–50 екзопланет розміром із Землю та визначення їхньої можливої придатності до життя. Дослідження буде фокусуватися на системах, віддалених від нас не менше, ніж на 65 світлових років.

Здійснивши успішні експерименти з синтетичною Землею, науковці сподіваються, що телескоп LIFE допоможе розкрити та оцінити біосферу екзопланет. Відповіді на питання про наше самотнє місце в космосі можуть стати реальністю завдяки цьому амбіційному науковому проєкту.

Раніше ми повідомляли про те, що у рівнянні Дрейка про інопланетні цивілізації знайдена помилка.

За матеріалами universetoday.com