Чи є життя на Землі з точки зору космічних апаратів?

Восени 1989 року в космос був відправлений апарат Galileo, призначений для вивчення Юпітера та його супутників. Зважаючи на велику відстань до своєї мети, Galileo здійснив кругову подорож внутрішньою частиною Сонячної системи для гравітаційного маневру, пролетівши повз Венеру в 1990 році та Землю в 1990 і 1992 роках. Під час прольоту повз Землю апарат здійснив знімки нашої планети, які стали важливими для вивчення можливості існування життя на Землі.

Galileo
Фото Землі, зроблене космічним кораблем Galileo 1990 року. Авторство зображення: NASA/JPL

Ідея пошуку життя на Землі в XXI столітті може здатися нескладною. Але для астрономів це дослідження є корисним, оскільки вони активно шукають життя в інших куточках Всесвіту. Зображення, отримані Galileo, навіть сьогодні використовуються як тестовий майданчик для порівняння зі знімками сигнатур екзопланет. Оскільки отримання прямих зображень екзопланет поки перебуває на ранньому етапі, астрономи все ще вивчають, що ці зображення можуть нам розповісти.

NASA
Детальне зображення Землі та того, який вигляд вона має як віддалена екзопланета. Авторство: NOAA/NASA

Таким чином, науковці зосереджуються на дисково-інтегрованих зображеннях, коли світло планети розглядається як єдине ціле. Замість детальних зображень Землі команда розглядає інтегровані знімки, отримані на обмеженій твердотільній камері (SSI). Аналізуючи ці зображення, науковці досліджують загальну яскравість і спектри, щоб отримати інформацію про Землю.

Дослідники виявили, що частина спектральних даних на інтегрованих зображеннях виявилась дуже розмитою, що ускладнює ідентифікацію біосигнатур. Однак вдалося виявити лінію поглинання кисню, що свідчить про його наявність в атмосфері Землі. Це не є остаточним доказом існування життя, але це важливий крок вперед.

Графік
Співвідношення яскравості червоний/фіолетовий і УФ/фіолетовий показують рельєф Землі. Авторство: Strauss

Цікаво, що команда вивчила зміни альбедо, або яскравості відбиття, коли Земля обертається. Це допомогло приблизно визначити розташування континентів та океанів. Такий аналіз дозволив довести, що Земля складається із суміші суші та океанів, що робить її придатною для життя.

Основна перевага цього дослідження полягає в тому, що воно надає базовий рівень для потенційно придатних для життя екзопланет. Воно показує, який вигляд має планета, придатна для життя, якщо дивитися на неї здалеку з обмеженою роздільною здатністю. Знаючи це, астрономи матимуть критерії для визначення схожих екзопланет, що допоможе їм у пошуках життя в інших куточках Всесвіту.

Раніше ми повідомляли про те, що інопланетяни не бачать на Землі ознак розуму.

За матеріалами universetoday.com