У рівнянні Дрейка про інопланетні цивілізації знайдена помилка

Рівняння Дрейка, виведене астрофізиком Френком Дрейком 1961 року, розглядає питання, чому до цього часу ми не бачимо слідів іншого розумного життя в космосі. Враховуючи різноманітні фактори — такі, як кількість зірок із планетами, швидкість зореутворення та частину планет, на яких може існувати життя — рівняння намагається оцінити ймовірність зустрічі людей з іншою цивілізацією. Утім, жодних її ознак поки не помічено. Відсутність очевидних доказів існування позаземних цивілізацій у величезних масштабах Всесвіту називається парадоксом Фермі.

Світи в акваріумі
«Світи в акваріумі» не здатні на міжзоряне спілкування через їхню тотальну ізоляцію на величезних планетах. Ілюстрація: Gencraft

Професор Еліо Кірога Родрігес з Університету Атлантіко Медіо в Іспанії у своїй новій статті для журналу Journal of the British Interplanetary Society висловлює думку, що рівняння Дрейка є неповним. Він вважає, що інопланетяни, які мешкають у воді чи інших рідинах, а також цивілізації світів, більших за Землю, є заручниками на своїх планетах через фізичні обмеження, навіть якщо вони мають бажання їх покинути.

Родрігес вказує на дві проблеми. По-перше, цивілізаціям на суперземлях потрібна значно більша швидкість для подолання потужної гравітації планети. А якщо ця швидкість буде занадто високою, вони не зможуть злетіти, використовуючи доступне паливо, а ракети не витримають навантажень. По-друге, він розглядає «світи в акваріумі», де розвиток технологій дальнього зв’язку дуже примітивний.

Світи в акваріумі
«Світи в акваріумі». Ілюстрація: Gencraft

Кірога стверджує, що для таких цивілізацій комунікація між особинами на великих відстанях можлива без потреби в комунікаційних пристроях — вона є біологічно вродженою особливістю, як у китів у земних океанах. «Така цивілізація не була б комунікативною в космосі, тому не передбачена рівнянням Дрейка», — пояснює Еліо Кірога Родрігес.

Отже, маємо ще одне доповнення до загадки, чи існують інопланетяни в океанах, або ж цивілізації, що намагаються подолати величезну гравітацію на своїх планетах. Це залишається відкритим питанням у нашому пошуку розумного позаземного життя.

Раніше ми повідомляли про те, як SETI розпочала наймасштабніший пошук інопланетян в історії.