Важливий експеримент: NASA відправила у космос відео та фото з домашніми улюбленцями

Радіозв’язок поки що залишається основним способом передавання даних у космічній галузі. Але скоро радіочастотний зв’язок може бути замінений оптичним за допомогою лазерів, який має низку переваг.

МКС
Колаж із фотографій домашніх тварин, надісланих із Землі на МКС за допомогою лазера. Авторство зображення: NASA

Наразі NASA проводить перевірки вдосконалених систем лазерного зв’язку в рамках програми SCAN. Нещодавно дослідники успішно протестували лазерний зв’язок між Землею та МКС, де як тестова передача даних використовувалися фотографії та відео домашніх тварин співробітників. Зокрема, зображення і відео були надіслані з Землі на ретранслятор Laser Communications Relay Demonstration (LCRD) на геосинхронній орбіті на відстані 35 405 км, а потім із LCRD на прилад ILLUMA-T на Міжнародній космічній станції (МКС).

Лазерні та радіосигнали поширюються зі швидкістю світла. Втім, лазерні релейні системи можуть передавати набагато більше даних, ніж радіосигнали. Це можна порівняти із завантаженням зображень через 3G проти 5G. Передавання даних здійснювалося зі швидкістю 1,2 Гбіт/с, що значно швидше, ніж навіть більшість домашніх Wi-Fi. Тож для передачі даних під час місій лазери є набагато ефективнішими.

«Кампанія зі зйомки домашніх тварин принесла командам ILLUMA-T, LCRD і HDTN багато користі. Вони не лише продемонстрували свої навички роботи з лазерами, а й показали, як ці технології можуть відігравати важливу роль у забезпеченні майбутніх наукових і дослідницьких місій NASA. Крім того, команди отримали цікаву можливість уявити, як їхні домашні улюбленці допомагають у цій інноваційній демонстрації», — зазначив Кевін Коггінс, заступник помічника адміністратора і керівник програми SCAN у штаб-квартирі NASA.

Цікаво, що ці зображення не є першими фотографіями домашніх тварин, які були відправлені в космос за допомогою лазера. Першість належить коту Тейтерсу, відео з яким було передане на відстань близько 30,6 млн км від Землі до апарата оптичного зв’язку далекого космосу DSOC на космічному апараті NASA Psyche за допомогою лазерів.

Отже, використання лазерних систем зв’язку відкриває нові можливості для передавання даних у космосі, забезпечуючи швидке та ефективне спілкування під час космічних місій. NASA продовжує досліджувати та вдосконалювати ці технології, що забезпечить важливі досягнення у майбутньому освоєнні космосу.

Раніше ми розповідали про теорію та практику лазерної зброї.

Сезонні примхи Сатурна: на планеті знайшли ключ до розуміння погоди газових гігантів