У небі над Європою спалахнув метеор

У понеділок з ранку астрономи помітили великий метеороїд, який точно мав врізатися в Землю. Одразу після цього він увійшов в атмосферу та згорів у небі над Західною Європою. Діаметр тіла складав близько одного метра.

Метеор входить в земну атмосферу
Метеор входить у земну атмосферу. Джерело: phys.org

Метеор побачили невдовзі перед зіткненням

У ніч на понеділок, о 2:18 за київським часом, астроном Крістіан Сарнецький, який працює в обсерваторії Пішкештете в Угорщині, відкрив зовсім поруч із Землею небесне тіло, яке отримало назву Sar2667. Приблизно за 40 хвилин по тому обсерваторія Вішнян у Хорватії підтвердила його існування та заявила про 100-відсоткову ймовірність зіткнення із Землею.

Однак занепокоєння у вчених ця подія не викликала, адже діаметр небесного тіла складав близько 1 м. Його перейменували на 2023 CX1 і почали чекати на шоу. І воно не забарилося. О 4:58 ранку метеор увійшов у щільні шари атмосфери Землі над Західною Європою та перетворився на яскраву вогняну кулю.

Міжнародна метеорна організація заявила, що отримала 61 повідомлення про вогняну кулю в Уельсі, Англії, Франції, Бельгії, Нідерландах та Німеччині.

Астрономи стали бачити більше метеорів

Метеор 2023 CX1 майже повністю згорів в атмосфері Землі. Щоправда, вчені вважають, що деякі його невеликі фрагменти могли досягти поверхні у Нормандії. Тож цілком можливо, що невдовзі їх знайдуть.

І це не перший подібний випадок, передбачений Сарнецьким. У березні 2022 року астероїд розміром з холодильник — приблизно 2 м завдовжки — врізався у Землю через дві години після того, як був вперше помічений.

Може скластися враження, що останнім часом випадків падіння метеорів, які вчені бачать за години до того, стало більше. І це може викликати занепокоєння, що невдовзі станеться зіткнення зі значно більшим небесним тілом.

Але насправді ці невеликі тіла врізаються в Землю постійно. Просто раніше про них дізнавалися тільки тоді, коли вони спалахували у небі вогняними кулями над багатолюдними місцевостями. Нині ж астрономічна мережа розширюється і можливості їхнього завчасного знаходження збільшуються. Тож небезпека, що ми пропустимо великий астероїд, навпаки, зменшується.