Усі погляди на крижані гіганти: NASA закликала астролюбителів допомогти телескопу Hubble

NASA закликала астрономів-аматорів з усього світу приєднатися до спостережень крижаних гігантів Урана та Нептуна. У них будуть залучені телескоп Hubble, а також зонд New Horizons, що перебуває в поясі Койпера.

Уран і Нептун. Джерело: NASA/JPL-Caltech/B. Jónsson

Спостереження Урана та Нептуна відбудуться у вересні 2023 року. Їхньою метою є дослідження атмосфери крижаних гігантів та вивчення різноманітних утворень, на кшталт штормів чи яскравих хмар. Дані про їхні характеристики допоможуть ученим краще зрозуміти, як відбувається передача тепла від кам’янистих ядер планет до їхніх газоподібних оболонок.

Головними «зірками» майбутніх спостережень є телескоп Hubble і зонд New Horizons. Останній перебуває в поясі Койпера на відстані майже 8,5 млрд км від Сонця. Його знімки Урана та Нептуна, зроблені «з-за спини», дадуть змогу отримати нові відомості про атмосфери та енергетичний баланс обох світів.

Однак NASA не має наміру обмежуватися лише космічними апаратами й закликає приєднатися до спостережень і астрономів-аматорів. За словами керівника місії New Horizons Алана Стерна, навіть дані, отримані з телескопів розміром до 16 дюймів, можуть виявитися надзвичайно важливими в розгадці таємниць атмосфер Урана та Нептуна. До того ж астроаматори матимуть можливість проводити свої спостереження протягом значно більших проміжків часу, ніж New Horizons і Hubble.

Спостерігачі, які беруть участь у кампанії, можуть публікувати свої знімки, а також детальну інформацію про те, коли та як вони були зроблені на сайті X (колишній Twitter) або у Facebook, використовуючи хештег #NHIceGiants. Команда New Horizons збиратиме їх для подальшого аналізу. Зроблені телескопом Hubble знімки NASA опублікує наприкінці вересня. Що стосується самого New Horizons, то команда сподівається отримати зображення Урана та Нептуна до кінця 2023 року. Вони також будуть викладені у відкритий доступ.

Раніше ми розповідали про те, як зміна основного завдання місії New Horizons розлютила вчених.