Український вантажний літак доставив зонд JUICE на космодрому Куру

8 лютого в аеропорту міста Кайєнна (Французька Гвіана) здійснив посадку літак Ан-124, що належить українській авіакомпанії Antonov Airlines. Він доставив контейнер з космічним апаратом JUICE.

Вивантаження контейнера із зондом JUIICE з українського Ан-124. Джерело: ESA

Найближчими днями контейнер із JUICE буде переправлений на космодром Куру. Після розвантаження апарат пройде серію фінальних перевірок. Далі його заправлять та встановлять на ракету Ariane 5. Балістичне вікно для запуску апарата буде відкрите у період з 14 по 30 квітня 2023 року. JUICE стане останнім космічним апаратом, запущеним за допомогою ракети Ariane 5.

Технічне влаштування та завдання місії JUICE

Основною метою місії JUICE є три найбільші крижані супутники Юпітера Європа, Ганімед та Каллісто. На думку вчених, під їхньою поверхнею криються океани рідкої води. JUICE має вивчити ці світи та оцінити їхню потенційну придатність для життя.

Зовнішній вигляд апарата JUICE. Джерело: ESA

Для виконання поставлених завдань апарат оснащений набором із десяти наукових інструментів. Він отримуватиме енергію від двох хрестоподібних сонячних батарей, загальна площа поверхні яких становить близько 90 м². Вони забезпечать зонд необхідною для роботи на околицях Юпітера енергією.

Подорож JUICE до Юпітера займе вісім років. Щоб набрати необхідну швидкість, зонд виконає чотири гравітаційні маневри (три на околицях Землі й один — поблизу Венери). Крім того, на шляху до мети пролетить повз астероїд Роза.

JUICE досягне Юпітера влітку 2031 року. Надалі він виконає 35 близьких прольотів Ганімеда, Каллісто та Європи. Зібрана під час цих візитів інформація дозволить отримати великий масив даних про ці тіла та визначити базові характеристики їхніх океанів.

У грудні 2034 року JUICE вийде на постійну 500-кілометрову орбіту навколо Ганімеда. Програма польоту передбачає вивчення супутника до кінця 2035 року, після чого JUICE буде розбитий об його крижану поверхню.

За матеріалами https://www.esa.int.