Українці зі Storm Prophet стали переможцями хакатону NASA

Стали відомі переможці хакатону NASA Space Apps Challenge 2023. Серед них виявилася й українська команда Storm Prophet. Їхній проєкт пов’язаний з обробкою даних від системи вивчення Deep Space Climate Observatory і завчасним попередженням про магнітні бурі.

Команда Storm Prophet

NASA назвало переможців хакатону

Увечері 23 січня Національне управління США з аеронавтики та дослідження космосу назвало переможців свого хакатону NASA Space Apps Challenge 2023. Космічна агенція проводить його з 2012 року. Цього разу серед переможців опинилися й українці — команда Storm Prophet.

Основною метою проведення NASA Space Apps Challenge є залучення великої кількості технічно обдарованої молоді до розв’язання певних задач, з якими стикається космічна агенція. Переважно це різноманітні програмні рішення, але учасники також можуть розробляти різні механізми, електричні пристрої чи навіть проводити експерименти у галузі прикладної хімії та біології.

Кожна група учасників обирає собі задачу з запропонованих організаторами й вирішує її. Загалом по всьому світу минулого року у відбіркових етапах брали участь понад 58 тис. осіб. Український етап проходив у жовтні в Києві та Дніпрі. Через війну він відбувався переважно в онлайн-форматі.

Зрештою NASA обрало з різних країн 40 команд, яких допустили до фінального етапу. З України туди потрапили тільки Storm Prophet. Далі з них обрали 10 переможців. Наші учасники були серед них у номінації Best Use of Data.

Що зробили Storm Prophet

Учасники команди Storm Prophet розповідають, що йшли до цього досягнення достатньо довго. Спочатку Євген Татаринов, Анастасія Лук’яненко, Максим Копистко, Вадим Лозовський, Костянтин Кузьмичов та Андрій Солов’єнко хотіли узяти челендж із симуляції еволюції на комп’ютері. Проте згодом вони вирішили зупинитися на тому, на чому розуміються краще — на обробці даних.

Завдання, яке вони собі обрали, називається «Оракул космічної погоди». У Національного управління океанічних та атмосферних досліджень США є космічний апарат Deep Space Climate Observatory (DSCOVR). Він займається тим, що вивчає сонячний вітер. Час від часу вплив космічної погоди викликає порушення його роботи, й це може свідчити про наближення сонячної бурі.

Своєю чергою, сонячні бурі можуть викликати проблеми з системами зв’язку та навігації на Землі. Відповідь на питання, як їх передбачити, може ховатися у «сирих» даних DSCOVR. Однак їх треба ще обробити, й саме це стало задачею для української команди. Storm Prophet із нею блискуче впоралися.

У своїй роботі Storm Prophet спиралися на використання Long Short-Term Memory (LSTM). Це — тип нейромереж, які працюють, використовуючи накопичений раніше обсяг інформації. Українцям вдалося оптимізувати потік даних від супутника та досягти точності передбачення космічної погоди у 90–95 відсотків за погодинного прогнозу на місяць. NASA визнало проєкт українців надзвичайно успішним. Тепер вони мають поїхати у США на нагородження.

За матеріалами www.spaceappschallenge.org