У туманності Персея виявлена прохолодна хмара «цеглин життя»

Одне з найбагатших зображень спектральних ліній в інфрачервоному діапазоні формує триптофан — одну з 20 амінокислот, необхідних для створення життєво важливих білків на Землі. Космічний інфрачервоний телескоп Spitzer, який вже припинив роботу, під час своєї експлуатації накопичив значний спектроскопічний архів даних. Учені поступово розшифровують ці дані та діляться новими відкриттями.

IC 348
IC 348 — розсіяне зоряне скупчення, поєднане з відбивною туманністю у сузір’ї Персея. Фото: Wikipedia

Згідно з дослідженням докторки Сусани Іглесіас-Грот з Канарського інституту астрономії (IAC), яка використовувала дані космічного телескопа Spitzer, було виявлено, що амінокислота триптофан присутня у міжзоряному матеріалі в сусідній області формування світил.

Триптофан, або L-триптофан, є однією з незамінних амінокислот для людського організму (хімічна формула C11H12N2O2). Вона виконує дві основні функції: входить до складу білків і РНК, а також є попередником серотоніну («гормон щастя»), мелатоніну («гормон сну»), гормону росту та нікотинової кислоти.

IC348
Амінокислоти триптофану в кластері IC348. Фото: NASA/Spitzer

У молекулярному комплексі Персея, зокрема у зоряній системі IC348, яка розташована на відстані 1000 світлових років від Землі, телескоп виявив значну кількість триптофану. Цей регіон зазвичай невидимий оку людини, але яскраво випромінює в інфрачервоному діапазоні.

Охолоджені амінокислоти

Вивчення інфрачервоного світла, яке випромінює цей регіон, виявило 20 спектральних ліній триптофану. Цікаво, що температура триптофану становить приблизно 280 К, або 7°C. Раніше Іглесіас-Грот виявила водень і воду в IC348 за таких же температур.

Згідно з дослідженням, лінії випромінювання, пов’язані з триптофаном, часто спостерігаються в зонах, де формуються зорі та планети, й можуть бути присутні в інших областях зоряного формування.

Це нове дослідження може свідчити про те, що речовини, необхідні для синтезу білків, які є важливими для виникнення життя, природним чином з’являються у регіонах, де формуються зорі та планетні системи. Ці речовини також можуть впливати на ранню хімію планетних систем, що обертаються навколо інших світил.

«Присутність триптофану в молекулярному комплексі Персея має стимулювати подальші дослідження для виявлення амінокислот у цьому регіоні та інших зоряних областях. Це захоплива можливість того, що будівельні блоки білків широко поширені у газі, з якого формуються зорі та планети, що може мати ключове значення для розвитку життя в екзопланетних системах», — пояснює докторка Іглесіас-Грот.

Раніше ми повідомляли про те, як у зразках з астероїда Рюгу виявлені «молекули життя».

За матеріалами techexplorist.com.