На прикладі сонцеподібної зорі астрономи побачили знищення Землі у майбутньому

Нещодавно астрономи спостерігали жахливе видовище, як екзопланету поглинула її материнська зоря. Це дало змогу вченим побачити, що зрештою станеться із Землею, коли Сонце почне вмирати.

вмираюча сонцеподібна зірка поглинула екзопланету
Астрономи за допомогою телескопа Gemini South у Чилі помітили перші переконливі докази того, що сонцеподібна зоря, котра помирає, поглинула екзопланету. Цей процес, якого ніколи раніше не бачили, може передвіщати остаточну долю Землі, коли наше Сонце наблизиться до кінця свого життя приблизно через 5 млрд років. Фото: NOIRLab/NSF/AURA

Сонцеподібна зоря, розташована в нашій галактиці приблизно за 12 тис. світлових років від нас, перетворилась на червоний гігант — останній етап у житті світила. Вона росла та розширювалася назовні, завдяки чому поглинула планету розміром з Юпітер, яка оберталася навколо неї. Дослідники змогли побачити цю катастрофічну подію завдяки характерному збільшенню яскравості зорі. Ця подія дуже схожа на те, що зрештою станеться з нашим Сонцем.

Спостереження за цим явищем, що є першим у своєму роді, вимагало використання кількох астрономічних засобів. Початковий яскравий спалах, який був спричинений затягуванням планети в атмосферу зорі, спостерігав Zwicky Transient Facility в Паломарській обсерваторії в Каліфорнії. Він стежить за небом у пошуках коротких, швидкоплинних подій. Тоді астрономи використали дані місії NASA Near-Earth Object Wide-field Infrared Survey Explorer, щоб розглянути це явище в інфрачервоному діапазоні, де вони побачили надзвичайно швидкий та яскравий спалах, який швидко згас.

Вони також використали обсерваторію Keka та телескоп Gemini South, щоб спостерігати довготривалу подію з низькою енергією та підтвердити, що спалах справді був спричинений зорею, яка поглинула планету.

«Ми бачимо майбутнє Землі. Якби якась інша цивілізація спостерігала за нами з відстані 10 тис. світлових років, вона б помітила, як Сонце поглинає Землю: наша зоря раптово стає яскравішою, а потім утворює пил навколо себе», — заявив провідний автор дослідження Кішалай Де з Массачусетського технологічного інституту.

Відкриття показує, які детальні спостереження можливі зараз, завдяки надчутливим телескопам, здатним вловити короткочасні події, які можуть тривати лише кілька тижнів.

Раніше ми повідомляли про те, коли вибухне Сонце.

Дослідження опубліковане в журналі Nature.