Коли Сонце вибухне?

Коли вибухне Сонце? Це питання цікавить багатьох допитливих читачів Інтернету. Не хвилюйтеся, станеться це ще не скоро. До того ж передбачуваного вибуху наднової  не буде, оскільки маси нашого світила недостатньо для цього.

Сонце
Як загине наше Сонце?

«Смерть» Сонця настане за 10-12 млрд років. А поки що наша зоря перебуває у «розквіті своїх сил», у фазі, відомій як «головна послідовність». У надрах Сонця відбувається ядерний синтез водню, що дозволяє йому випромінювати енергію та забезпечувати достатній тиск, щоб утримати зорю від колапсу під дією власної маси. Але ніщо не вічне. Цей стабільний процес дасть збій приблизно через 6,4 мільярда років.

Еволюція Сонця. Зображення: Wikipedia

«Сонцю трохи менше ніж 5 млрд років. За мірками Всесвіту, це зірка середнього віку. У тому сенсі, що її життя триватиме близько 10 млрд років», пояснює Паола Теста, астрофізик зі Смітсонівської астрофізичної обсерваторії та обсерваторії коледжу Гарварду, повідомляє Live Science.

Агонія

Однак перед смертю Сонце перейде у стан тривалої агонії фазу червоного гіганта. За даними NASA, через 6,4 млрд років наша зоря припинить виділяти тепло за рахунок ядерного синтезу, а її ядро ​​стане нестабільним і почне стискатися. Тим часом зовнішня частина Сонця, яка все ще міститиме водень, розширюватиметься, забарвившись у червоний колір в результаті охолодження. Це розширення поступово поглине сусідні з Сонцем планети Меркурій та Венеру.

Що буде з Землею?

Сонячні вітри будуть посилені настільки, що знищать магнітне поле Землі та здують її атмосферу. Це відбуватиметься не одразу, а поступово впродовж 1-1,5 млрд років. Через зменшення атмосфери тиск знизиться, й океани випаруються. Потім буквально за пару десятків мільйонів років до остаточної смерті Сонця Земля буде знищена, а її залишки поглинене наша зоря.

Потім Сонце почне синтезувати гелій, що залишився від синтезу водню, на вуглець і кисень. Після цього від нашого світила залишиться лише голе ядро ​​розміром із Землю з планетарною туманністю навколо себе розсіяною оболонкою з гарячих залишків плазми, що світиться. Туманність буде видимою лише приблизно 10 тис. років мить у космічному масштабі. Зрештою Сонце перетвориться на білий карлик.

Остаточна смерть

Далі настане дуже повільний процес охолодження ядра, який триватиме трильйони років. Після цього білий карлик поступово ставатиме червоним, а потім зовсім перестане світитися в оптичному спектрі та буде видимий лише в інфрачервоному діапазоні, поки зовсім не припинить випромінювання — фаза чорного карлика з температурою поверхні 5 К.

Нагадаємо, що раніше NASA показала два дні з життя Сонця. Також ми розповідали, чому космос такий холодний, якщо зорі гарячі?