У п’ятнадцять разів більший за Землю: астрофотограф зафіксував гігантський викид плазми на Сонці

Аргентинський астрофотограф Едуардо Шабергер Пупо опублікував вельми ефектне зображення Сонця. Воно демонструє здійснений ним гігантський викид плазми.

Потік плазми, викинутий з південного полюса Сонця 17 лютого 2024 року. Джерело: Eduardo Schaberger Poupeau

Зараз Сонце наближається до максимуму поточного циклу активності. На його поверхні з’являється все більше плям і активних регіонів, і воно все частіше здійснює спалахи та корональні викиди маси.

Попри це, зазнімкований аргентинським фотографом викид, є досить рідкісною подією. Річ у тім, що більшість сонячних спалахів відбуваються з плям у районі екватора зорі й майже ніколи з полюсів. Там магнітне поле настільки сильне, що зазвичай пригнічує їхнє утворення. Але часом все ж трапляються винятки.

Викид стався 17 лютого. Протяжність породженого Сонцем потоку плазми становила 200 тисяч км, що в п’ятнадцять разів більше, ніж діаметр Землі. Як зазначив Едуардо Шабергер Пупо, йому довелося зрушити камеру, щоб він помістився в кадр. Зрештою, плазма відірвалася від зорі і полетіла в космос у вигляді гігантської хмари (такі події називають корональним викидом маси). Оскільки викид був зроблений з району полюса, він не був спрямований у бік нашої планети.

Раніше ми розповідали про те, як зонд Solar Orbiter зафіксував збільшення сонячної активності.

За матеріалами https://www.spaceweather.com